EBE631 Üreme Sağlığı Sorunları ve Etik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE631
Ad Üreme Sağlığı Sorunları ve Etik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SULTAN ALAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı amacı, tıp etiği çerçevesinde gündeme gelen üreme sistemiyle ilgili sorunlu durumlar hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Tıp etiği çerçevesinde gündeme gelen üreme sistemiyle ilgili sorunlu durumlar

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Sert G. (2013) Üreme Haklarının Yasal Temelleri ve Etik Değerlendirmeler. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı.

Notlar

Foster IR, Lasser J. (2015) Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik, Nobel Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesindeki stratejiler ve modelleri açıklar.
ÖÇ02 Mevcut bir klinik problemi saptar
ÖÇ03 Klinik probleme uygun rehber seçer.
ÖÇ04 Uygulama sonuçlarını değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve literatür taramauygulamalarının geliştirilmesindeki stratejiler ve modelleri açıklayabilir. Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Üreme Hakları ve Gelişimi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Cinsel Yaşam ve Üremede Yaşama Hakkı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Cinsel Yaşam ve Üremede Eşitlik Hakkı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Sağlık Hakkı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Cinsel Yaşam ve Üremede Kötü Muameleye Maruz Kalmama Hakkı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Makalle Taraması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cinsel Yaşam ve Üremede Özel Yaşamın Korunması Hakkı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Evlenme ve Aile Kurma Hakkı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Etik Kaygıların Belirlenmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Etik Düşünme Bakım ve Karar Verme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Mahremiyet ve Gizlilik Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Aydınlatılmış Onam ve Seçim Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Jinekolojik Onkoloji ve Etik Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS