EBE630 Ürojinekoloji ve Ebelik

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE630
Ad Ürojinekoloji ve Ebelik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BURCU AVCIBAY VURGEÇ


Dersin Amacı

Pelvik taban sağlığının korunması ve sürdürülmesinde güncel konseratif tedavi yaklaşımlarını uygulamayı ve ebelik bakımı vermeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Ürojinekolojide temel tanımlar, üriner ve fekal inkontinans görülme sıklığı, belirtileri, yaşam kalitesi üzerine etkisi, tanı ve tedavi yöntemleri, prolapsus ve fistüller, ürojinekolojide konservatif tedavi yöntemleri ve ebenin rolü, gebelik ve doğumun pelvik tabana etkisi, gebelik ve doğumda pelvik tabanın korunması.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Cardozo, L., & Staskin, D. (Eds.). (2016). Textbook of Female Urology and Urogynecology - Two-Volume Set (4th ed.). CRC Press. Midwifery Practice : Critical Illness, Complications and Emergencies : Case Book (2012) Urogynecology. Kate H. Moore. Springer, 2022.

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ürojinekolojik sorunları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir.
ÖÇ02 Ürojinekolojik sorunlarının çözümünde ebelik bakımını uygular.
ÖÇ03 Ürojinekolojik sorunlarda konservatif tedavi yaklaşımlarını uygulayabilir.
ÖÇ04 Ürojinekolojik sorunların tedavi yöntemlerinin gelişimini takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ürojinekolojinin temel kavramları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ürojinekolojide tanı ve tedavi yöntemleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Pelvik tabanın yapısı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ürojinekolojik Anamnez, Muayene, Testler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Genital organların gelişimsel-konjenital bozuklukları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Klinik uygulama 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Klinik uygulama 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Gebelik ve doğumun pelvik tabana etkisi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gebelik ve doğumda pelvik tabanın desteklenmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konservatif tedavi yöntemleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ürojinekolojik sorunlarda ebelik bakımı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Klinik uygulama 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
14 Klinik uygulama 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
15 Klinik uygulama 5 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS