Genel Bilgi
Kod | EBE630 |
Ad | Ürojinekoloji ve Ebelik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Pelvik taban sağlığının korunması ve sürdürülmesinde güncel konseratif tedavi yaklaşımlarını uygulamayı ve ebelik bakımı vermeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Ürojinekolojide temel tanımlar, üriner ve fekal inkontinans görülme sıklığı, belirtileri, yaşam kalitesi üzerine etkisi, tanı ve tedavi yöntemleri, prolapsus ve fistüller, ürojinekolojide konservatif tedavi yöntemleri ve ebenin rolü, gebelik ve doğumun pelvik tabana etkisi, gebelik ve doğumda pelvik tabanın korunması.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Cardozo, L., & Staskin, D. (Eds.). (2016). Textbook of Female Urology and Urogynecology - Two-Volume Set (4th ed.). CRC Press. Midwifery Practice : Critical Illness, Complications and Emergencies : Case Book (2012) Urogynecology. Kate H. Moore. Springer, 2022.
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ürojinekolojik sorunları bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir. |
ÖÇ02 | Ürojinekolojik sorunlarının çözümünde ebelik bakımını uygular. |
ÖÇ03 | Ürojinekolojik sorunlarda konservatif tedavi yaklaşımlarını uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Ürojinekolojik sorunların tedavi yöntemlerinin gelişimini takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürojinekolojinin temel kavramları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ürojinekolojide tanı ve tedavi yöntemleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Pelvik tabanın yapısı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ürojinekolojik Anamnez, Muayene, Testler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Genital organların gelişimsel-konjenital bozuklukları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Klinik uygulama 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Klinik uygulama 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Gebelik ve doğumun pelvik tabana etkisi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gebelik ve doğumda pelvik tabanın desteklenmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konservatif tedavi yöntemleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ürojinekolojik sorunlarda ebelik bakımı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Klinik uygulama 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
14 | Klinik uygulama 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | Klinik uygulama 5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |