EBE616 Ebeveynliğe Hazırlık

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE616
Ad Ebeveynliğe Hazırlık
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrenciye gebelik, doğum ve lohusalık sürecinde kadın ve ailesinin ebeveynliğe hazırlığıyla ilişkili kuramsal bilgiyi kullanarak geliştirdiği eğitim modülünün uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Ebeveynliğe hazırlık süreci, gebelik, doğum ve doğum sonu süreçte ebeveynlerin eğitim gereksinimleri, ebeveynliğe hazırlık ile ilgili felsefe ve modeller.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık, Doğum Öncesi Eğitim, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ebeveynliğe hazırlığın önemini açıklar.
ÖÇ02 Ebeveynlerin eğitim gereksinimlerini belirler.
ÖÇ03 Ebeveynliğe hazırlıkla ilişkili model ve felsefeleri kavrar.
ÖÇ04 Ebeveynlere yönelik eğitim planlama becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ebeveynliğe hazırlık süreci ve önemi Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Gebelikte Sağlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay
3 Gebelikte Beslenme Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması
4 Doğuma Hazırlık ve Doğum Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Annelik rolü Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Babalık Rolü Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Bebek Bakımı Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
8 Ara Sınavlar Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Doğum Sonu Annenin Bakımı Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
10 Lamaze Doğum Felsefesi Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Farkındalıkla Doğuma Hazırlık Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
12 Hypnobirthing Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 İçgüdüsel Doğum Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Doğum Ortamı Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Doğumda Eş Desteği Araştırma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS