Genel Bilgi
Kod | EBE615 |
Ad | İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri ve Ebelik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve ebelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Yardımcı üreme tekniklerine ihtiyaç duyan çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri, infertilite ünitelerinde klinik hizmetlerin organizasyonu, klinik standartlar ve akreditasyon ebelerin rol ve sorumlulukları
Dersin Ön Koşulu
National and international journals Publications of national and international professional organizations
Kaynaklar
1.İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş. İstanbul, 2009. 2. Taşkın L. (2009), Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, VII. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 3. Alvero, Ruben. Reproductive endocrinology and infertility: the requisites in obstetri, Mosby, 2007. 4. Rebecca A. Clark. et al. Planning parenthood [electronic resource] : strategies for success in fertility assistance, adoption, and surrogacy. Johns Hopkins University Press, 2009. 5. Gerard S. Letterie. Surgery, assisted reproductive technology and infertility: diagnosis and management of problems in gynecologic reproductive medicine. Taylor and Francis, 2005. 6. Speroff Leon, Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility. Lippincott Williams and Wilkins, 2005.
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnfertilite nedenlerini ve risk faktörlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklar. |
ÖÇ04 | Güncel yardımcı üreme tekniklerini ve tedavi protokollerini bilir. |
ÖÇ05 | İnfertilite tanı ve tedavisinde ebelerin rol ve sorumluluklarını uygulamalarına yansıtır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnfertilitenin tanımı, temel kavramlar, ulusal ve uluslararası göstergeler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnfertilitenin psikososyal ve psikoseksüel etkileri ve ebelik rolleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Klinik uygulama 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
4 | Kadın ve erkek infertilitesinin nedenleri, doğurganlığı etkileyen faktörler, doğurganlık bilinci geliştirme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Klinik uygulama 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
6 | İnfertilitede tanı ve tedavi yöntemleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Klinik uygulama 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | İnfertilite tedavisinde güncel tedavi protokolleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Klinik uygulama 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
11 | İnfertilite tedavisinde güncel ebelik uygulamaları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Klinik uygulama 5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
13 | İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık sürecinde ebelik rolleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Klinik uygulama 6 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | İnfertilite ünitelerinde klinik hizmetlerin organizasyonu, klinik standartlar ve akreditasyon | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |