EBE615 İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri ve Ebelik

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE615
Ad İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri ve Ebelik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BURCU AVCIBAY VURGEÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve ebelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Yardımcı üreme tekniklerine ihtiyaç duyan çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri, infertilite ünitelerinde klinik hizmetlerin organizasyonu, klinik standartlar ve akreditasyon ebelerin rol ve sorumlulukları

Dersin Ön Koşulu

National and international journals Publications of national and international professional organizations

Kaynaklar

1.İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş. İstanbul, 2009. 2. Taşkın L. (2009), Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, VII. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 3. Alvero, Ruben. Reproductive endocrinology and infertility: the requisites in obstetri, Mosby, 2007. 4. Rebecca A. Clark. et al. Planning parenthood [electronic resource] : strategies for success in fertility assistance, adoption, and surrogacy. Johns Hopkins University Press, 2009. 5. Gerard S. Letterie. Surgery, assisted reproductive technology and infertility: diagnosis and management of problems in gynecologic reproductive medicine. Taylor and Francis, 2005. 6. Speroff Leon, Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility. Lippincott Williams and Wilkins, 2005.

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnfertilite nedenlerini ve risk faktörlerini tanımlar.
ÖÇ02 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini açıklar.
ÖÇ03 İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklar.
ÖÇ04 Güncel yardımcı üreme tekniklerini ve tedavi protokollerini bilir.
ÖÇ05 İnfertilite tanı ve tedavisinde ebelerin rol ve sorumluluklarını uygulamalarına yansıtır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnfertilitenin tanımı, temel kavramlar, ulusal ve uluslararası göstergeler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İnfertilitenin psikososyal ve psikoseksüel etkileri ve ebelik rolleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Klinik uygulama 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
4 Kadın ve erkek infertilitesinin nedenleri, doğurganlığı etkileyen faktörler, doğurganlık bilinci geliştirme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Klinik uygulama 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
6 İnfertilitede tanı ve tedavi yöntemleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Klinik uygulama 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
9 İnfertilite tedavisinde güncel tedavi protokolleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Klinik uygulama 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
11 İnfertilite tedavisinde güncel ebelik uygulamaları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Klinik uygulama 5 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
13 İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık sürecinde ebelik rolleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Klinik uygulama 6 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
15 İnfertilite ünitelerinde klinik hizmetlerin organizasyonu, klinik standartlar ve akreditasyon Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS