EBE528 Kadının Yaşam Döngüsünde Gebelik ve Anlamı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE528
Ad Kadının Yaşam Döngüsünde Gebelik ve Anlamı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELTEM AKBAŞ


Dersin Amacı

Öğrenciye, kadının yaşam döngüsünde gebeliğe bağlı ortaya çıkabilecek doğal krizlerin yapay krizlere dönüşmesini önlenmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırarak kadının sağlığının korunmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Kadının Yaşam Döngüsü Kadının Yaşam Döngüsünde Doğal Krizler Kadının Yaşam Döngüsü Yapay Krizler Kadının Yaşam Döngüsünde Gebeliğin Önemi ve Anlamı Gebelik Süreci ve Kaygı Gebelik ve Doğum Sırasının Anlamı Kadının ilişkiler ağında gebeliğinin anlamı (Kocası, çocukları, kocasının ve kendisinin ailesi) Kadının gebeliğe ve gebelik sürecine psikolojik olarak hazırlanması Gebelik ve gebelik sürecinin yapılandırılması Gebelik sürecinde ortaya çıkabilecek çatışmalar ve bu çatışmalara yönelik karar verme süreci

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

1) Lowdermik D., Perry S. (2006) Maternity Nursing. St Louis. Mosby Comp. 2) Gilbert H., Harmon J (2002). Yüksek riskli gebelik ve doğum kitabı. (çev. Ed. Lale Taşkın) Palme yayıncılık. Ankara. 3) Taşkın L. (2009), Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, VII. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 4) Coşkun A, Beji NK ve Ark. (2002). Kadınlarda Üriner İnkontinans ve Hemşirelik Yaklaşımı. Beji NK (Ed). İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4338, Emek Matbaacılık, İstanbul. 5) Şirin A, Kavlak O. (Ed). Kadın Sağlığı. Bedray Basın Yayıncılık. 2008. 6) Coşkun A. ve ark: Hemşire ve Ebelere Yönelik| Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008. 7) Taşkın, L, Eroğlu, K, Terzioğlu Fve ark.: Hemşire ve Ebeler için Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Palme Yayıncılık. Ankara, 2008. 8) Walsh D. Evidence-based Care for Normal Labour and Birth: Skills and best practice for midwives. Routloudge Publishing, 2011. 9) Tharpe N. Clinical Guidelines For Midwifery & Women's Health, Jones&Barlett Publishing,2009. 10) Lauren Dutton, Jessica Densmore, Meredith Turner. A Pocket Guide to Clinical Midwifery: The Efficient Midwife. Jones&Barlett Publishing 2009. 11) Margaret B. Kennedy, Donna Jean Ruth and E. Jean Martin. Intrapartum Management Modules: A Perinatal Education Program. Lippincott Williams Wilkins, 2008. 12) Lynette A. Ament (Ed) Professional issues in midwifery. Jones and Bartlett. 2007. 13) Debra Bick. Postnatal care : evidence and guidelines for management. Churchill Livingstone/Elsevier, 2009. 14) Vicky Chapman and Cathy Charles.(Ed). The midwife's labour and birth handbook. Wiley-Blackwell Publishing, 2009. 15) Johnson, Ruth. Skills for midwifery practice, Elsevier/Churchill Livingstone Edinburgh. 2010. 16) Mander, Rosemary. Becoming a midwife. Routledge Abingdon, Oxon 2009. 17) Peate, Ian. Becoming a midwife in the 21st century. John Wiley & Sons. Chichester, 2008. 18) Robson, S. Elizabeth. Medical disorders in pregnancy :a manual for midwives. Blackwell Pub. 2008. 19) Walsh, Denis, Essential midwifery practice :intrapartum care. Wiley-Blackwell 2010. 20) Spiby, Helen. Evidence based midwifery :applications in context Wiley-Blackwell. 2010. 21) Maternal-neonatal nursing made incredibly easy!. Wolters Kluwer Health/Lippinco Philadelphia 2008 22) Gruenberg, Bonnie Urquhar. Birth emergency skills training :manual for out-of-hospital midwives. Birth Muse Press. 2008.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kadının yaşam döngüsüne ilişkin kavramları söyler
ÖÇ02 Kadının Yaşam Döngüsündeki doğal krizleri ve özelliklerini söyler
ÖÇ03 Kadının yaşam döngüsü yapay krizler ve özelliklerini söyler
ÖÇ04 Tells the importance and meaning of pregnancy in the life cycle of the woman
ÖÇ05 Gebelik süreci ve kaygısı ve özelliklerini söyler
ÖÇ06 Gebelik ve doğum sırasının anlamını ve özelliklerini söyler
ÖÇ07 Kadının ilişkiler ağında gebeliğinin anlamını söyler (Kocası, çocukları, kocasının ve kendisinin ailesi)
ÖÇ08 Kadının gebeliğe ve gebelik sürecine psikolojik olarak nası hazırlanacağını söyler
ÖÇ09 Gebelik ve gebelik sürecinin nasıl yapılandırılacağını söyler
ÖÇ10 Gebelik sürecinde ortaya çıkabilecek çatışmalar ve bu çatışmalara yönelik karar verme sürecini söyler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kadının Yaşam Döngüsü Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kadının Yaşam Döngüsünde Doğal Krizler Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kadının Yaşam Döngüsünde Gebeliğin Önemi ve Anlamı Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kadının Yaşam Döngüsünde Gebeliğin Önemi ve Anlamı-2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gebelik Süreci ve Kaygı Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Gebelik Süreci ve Stres OKuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gebelik ve Doğumun Anlamı Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kadının ilişkiler ağında gebeliğinin anlamı (Kocası, çocukları, kocasının ve kendisinin ailesi) Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kadının ilişkiler ağında gebeliğinin anlamı (Kocası, çocukları, kocasının ve kendisinin ailesi)-2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Kadının gebeliğe ve gebelik sürecine psikolojik olarak hazırlanması-1 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kadının gebeliğe ve gebelik sürecine psikolojik olarak hazırlanması-2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Gebelik ve gebelik sürecinin yapılandırılması-1 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Gebelik ve gebelik sürecinin yapılandırılması-2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Gebelik sürecinde ortaya çıkabilecek çatışmalar ve bu çatışmalara yönelik karar verme süreci Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS