EBE525 Kadın Sağlığı

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE525
Ad Kadın Sağlığı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL


Dersin Amacı

Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunlarına, kadının toplumsal konumuna ve sorunlarına yönelik temel düzeyde kuramsal bilgiyi özümseyerek, güncel bilgileri takip eden, konu ile ilgili araştırmalarla mesleki bilimsel bilgiye katkı sağlamak üzere bilgi ve beceri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunları, kadının toplumsal konumu ve sorunlar

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Nazik E. Doğum Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2022 Taşkın L. Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. 13. Baskı.Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi, 2016.

Notlar

https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunlarını açıklar.
ÖÇ02 Türk kadının eğitim, ekonomi ve siyasal konumunu değerlendirir.
ÖÇ03 Aile içi kadına yönelik şiddet konusunda neler yapılabileceğini belirler.
ÖÇ04 Kadın sağlığının korunması ve geliştirilmesinde bakım planı oluşturur.
ÖÇ05 Kadında sağlığı koruyucu ve geliştirici davranış modellerini karşılaştırıp eleştirir.
ÖÇ06 Konu ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
ÖÇ07 Alanı ile ilgili mesleki örgütlere katılır ve aktif rol alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye'de kadın sağlığına ve kadının toplumdaki konumuna genel bakış I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türkiye'de kadın sağlığına ve kadının toplumdaki konumuna genel bakış II Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Kadın ve eğitim I Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kadın ve eğitim II Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kadın ve ekonomi I Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Kadın ve ekonomi II Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kadın ve siyaset Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aile içi şiddet ve ebenin rolleri I Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aile içi şiddet ve ebenin rolleri II Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kadına yönelik sağlığı koruma davranışı modelleri I Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kadına yönelik sağlığı koruma modelleri II Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kadına yönelik sağlığı koruma davranışı geliştirme modelleri I Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Kadına yönelik sağlığı koruma davranışı geliştirme modelleri II Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kadına yönelik sağlığı koruma davranışı geliştirme modelleri III Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS