EBE511 Ebelikte Araştırma ve İstatistik

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE511
Ad Ebelikte Araştırma ve İstatistik
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin araştırmaların değerlendirmesinde kullanılan temel istatistiksel bilgiler, araştırmaların sunumu ve bilgisayar programlarının araştırma analizinde kullanımı konusunda eğitmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders uygulaması olarak her öğrenci bir özgün araştırma planlayıp, uygulamaya koyacak ve değerlendirecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1. Araştırma Ve Örnekleme Yöntemleri. Şanslı Şenol. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012.

Notlar

2. Biyoistatistik. İsmail Kocaçalışkan, Nüket Akalın Bingöl. Nobel Akademik Yayıncılık, 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır ve literatürü izler.
ÖÇ02 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
ÖÇ03 Alanında kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Bilimsel bir araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması, sunumu konusunda ileri düzeydeki kavramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
ÖÇ05 Sağlığa ilişkin bir konuyla ilgili araştırmanın tüm aşamalarında görev alırken etik ilkelere uygun karar verir.
ÖÇ06 Bilimsel düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İstatistiğe Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Araştırma Yöntemleri ve yazı hazırlama tekniği okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tanımlayıcı İstatistik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Tanımlayıcı İstatistik (ortalama, frekans vs) ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Gruplar arası Farklar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Gruplar arası Farklar -II okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Grup ve Veriler Arası Farkların anlamlılık testi, yorumlar ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Korelasyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Varians Analizi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Varyans Analizi ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Doğrusal Regresyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Lojistik regression okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Regresyon genel tekrar ve ödev okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Bulguların Tablolar ve şekiller ile özetlenmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:02