Genel Bilgi
Kod | FAR699 |
Ad | İlaç etkilerinin değerlendirilmesinde in vivo yöntemler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere ilaç ve ilaç benzeri biyoaktif maddelerin farmakolojik etkilerinin in vivo olarak değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri, genel prensipleri, ptratikte kullanımını, insan ve hayvan sağlığındaki yerini ve önemini öğretmek.
Dersin İçeriği
İlaç ve ilaç benzeri biyoaktif maddelerin farmakolojik etkilerinin in vivo olarak değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler, genel prensipler, ptratikte kullanımı, insan ve hayvan sağlığındaki yeri ve önemi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Vela JM, Maldonado R, Hamon M. İlaç Keşfi için In vivo Modeller, Wiley-VCH, 2014.
Notlar
SCI veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | In vivo çalışmalarının genel prensiplerini bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | In vivo çalışmaları bilir ve anlatır |
ÖÇ03 | In vivo çalışmayı planlar ve anlatır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | In vivo çalışmalarda genel prensipler | Bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | In vivo çalışmalarda genel prensipler | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlaçların terapötik tesirlerinin araştırılmasında kullanılan yöntemlere genel bakış | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | İlaçların terapötik tesirlerinin araştırılmasında kullanılan yöntemlere genel bakış | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | İlaçların toksik tesirlerinin araştırılmasında kullanılan yöntemlere genel bakış | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | İlaçların toksik tesirlerinin araştırılmasında kullanılan yöntemlere genel bakış | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | ilaç araştırmalarında in vivo deneylerin yeri | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
9 | Farmakokinetik Çalışmalar | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Farmakokinetik Çalışmalar | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Farmakokinetik Çalışmalar | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Farmakodinamik çalışmalar | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Farmakodinamik çalışmalar | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Farmakodinamik çalışmalar | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ilaç ARGE çalışmalarında In vivo çalışmaların önemi | Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |