Genel Bilgi
Kod | FAR692 |
Ad | Endotelyum Farmakolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Endotelden salıverilen etkin maddelerin biyosentezleri, etkileri, etki mekanizmaları ile farmakoloji uygulamasındaki önemlerini tanıtmak
Dersin İçeriği
Endotelden salıverilen etkin maddelerin biyosentezleri, etkileri, etki mekanizmaları, farmakoloji uygulamasındaki önemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Basic and Clinical Pharmacology (Katzung), 2. The Pharmacologıcal Basıs of Therapeutıcs (Goodman and Gilman), 3. Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Editör: Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Notlar
İnternet ve kütüphane veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endotel kaynaklı biyoetkin maddeleri sayabilmek |
ÖÇ02 | Endotel kaynaklı maddelerin etkilerini sıralayabilmek |
ÖÇ03 | Endotel kaynaklı maddelerin farmakolojideki kullanımlarını ve olası kullanım alanlarını açıklayabilmek |
ÖÇ04 | Endotel üzerinde kullanılan ilaçların yan etkileri hakkında bilgi sahibi olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endotel: yapısı, fonksiyonu, fizyolojik önemi | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
2 | Prostanoidler | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
3 | Trombotik faktörler: tPA, trombomodulin, tromboplastin, PAF | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Endotelin (I): sentezi ve biyokimyasal önemi | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
5 | Endotelin (II): fizyolojik ve patolojik önemi | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Anjiyotensin (I): sentezi ve biyokimyasal önemi | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
7 | Anjiyotensin (II): fizyolojik ve patolojik önemi | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Farmakoloji Ders Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Nitrik Oksit (I): sentezi ve biyokimyasal önemi | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Nitrik Oksit (II): fizyolojik önemi, hedefleri | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma |
11 | Nitrik Oksit (III): kardiyovasküler sistem | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Nitrik Oksit (IV): santral sinir sistemi | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Nitrik Oksit(V): erektil fonksiyon | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma |
14 | Endotelyum kaynaklı hiperpolarizan faktör: fizyolojik önemi ve fonksiyonu | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | EDHF’nin idendifikasyonuna ilişkin çalışmalar ve görüşler | Farmakoloji Ders Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Ders Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Ders Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |