Genel Bilgi
Kod | FAR624 |
Ad | Antineoplastik İlaçlar ve Toksistesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kanser kemoterapisinin genel ilkelerini bilmek. Sitotoksik ve hedefe yönelik ilaçlar ait bilgileri öğrenmek.
Dersin İçeriği
Kanser kemoterapisinin genel ilkeleri anlatılır. Sitotoksik ve hedefe yönelik ilaçlar ait bilgiler verilir.
Dersin Ön Koşulu
Farmakolojiye Giriş Dersi alınmış olmalı.
Kaynaklar
Basic and Clinical Pharmacology (Katzung), 2. The Pharmacologıcal Basıs of Therapeutıcs (Goodman and Gilman), 3. Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Editör: Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanser Kemoterapisinin genel ilkeleri bilir. |
ÖÇ02 | Sitotoksik ajanları öğrenir. |
ÖÇ03 | Hedefe yönelik tedavileri öğrenir;Tirozin kinaz inhibitörleri, monoklonal antikorlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanser kemoterapisinin genel ilkeleri | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alkilleyici sitotoksik ajanlar | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Platin koordinasyon kompleksleri | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Folik asit ve pirimidin analogları | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sitidin ve Pürin analogları | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mikrotübüler hasar veren ajanlar | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Antibiyotikler | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tirozin kinaz inhibitörler | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İmmunmodülatörler | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
11 | Kanser kemoterapisinde hormonlar | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kanser tedavisinde kök hücre uygulamaları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
13 | Kanser tedavisinde aşı uygulamaları | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kanser tedavisinde hormon benzeri ilaçların uygulanması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kanser kemoterapisi ile ilgili makale tartışma | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakolji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |