Genel Bilgi
Kod | FAR715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EDA KUMCU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin literatür araştırma, değerlendirme ve sunum yapabilme becerisini kazanması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri tarama, literatürü değerlendirme ve seminer konusunu planlama, seminer hazırlama.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji Prof. Dr. Oğuz Kayaalp, Goodman & Gilmans The Pharmacological Basis of Therapeutics, B.G. Katzung Basic and Clinical Pharmacology.
Notlar
İlgili temel ve güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri takip etme |
ÖÇ02 | Seminer konusuna karar verme |
ÖÇ03 | Literatürü değerlendirme ve seminer konusuna göre düzenleme |
ÖÇ04 | Bilgileri bir rapor haline getirip sunma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Farmakoloji ve ilgili alanlardaki literatürleri taramak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Literatürü değerlendirmek ve seminer konusuna karar vermek | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatürü değerlendirmek ve seminer konusuna karar vermek | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Literatürü değerlendirmek ve seminer konusuna karar vermek | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Seminer konusuna göre düzenleme yapmak | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |