FAR538 Davranış Farmakolojisi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FAR538
Ad Davranış Farmakolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye davranış farmakolojisi ve deneysel davranış modelleri hakkında bilgi ve deneyim kazandırmak .

Dersin İçeriği

Davranış farmakolojisine giriş ve genel kavramlar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Araksmen M. MSS ve Davranışsal Farmakoloji, 1976.

Notlar

Bilimsel veri tabanı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci davranış farmakolojisini bilir ve açıklar.
ÖÇ02 Deneysel davranış farmakolojisini bilir ve anlatır.
ÖÇ03 Deneysel davranış modellerini anlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Davranış farmakolojisine giriş ve genel kavramlar
2 Davranış farmakolojisi ile ilgili araştırmalarda kullanılan yöntemlerin tartışılması
3 Hareket bozuklukları hakkında tartışma, motor aktivite ve motor koordinasyon testlerinin incelenmesi
4 Anksiyete bozukluklukları hakkında tartışma, anksiyolitik etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
5 Anksiyete bozukluklukları hakkında tartışma, anksiyolitik etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
6 Depresyon hakkında tartışma, antidepresan etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
7 Depresyon hakkında tartışma, antidepresan etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
8 Ara Sınavlar
9 Ağrı hakkında tartışma, analjezik etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
10 Ağrı hakkında tartışma, analjezik etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
11 Öğrenme ve bellek mekanizmaları ve öğrenme bozuklukları hakkında tartışma, öğrenme ve bellek parametrelerini artırıcı etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
12 Öğrenme ve bellek mekanizmaları ve öğrenme bozuklukları hakkında tartışma, öğrenme ve bellek parametrelerini artırıcı etkiyi değerlendirmekte kullanılan testlerin incelenmesi
13 Epilepsi ve şizofreni modellerinin incelenmesi
14 Madde bağımlılığı çalışmalarında kullanılan modellerin incelenmesi
15 Madde bağımlılığı çalışmalarında kullanılan modellerin incelenmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2022 01:17