Genel Bilgi
Kod | FAR537 |
Ad | Gastrrointestinal Sistem Farmakolojisinde Pratik Yöntemler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Gastrointestinal sistem farmakolojisinde kullanılan ilaçları sınıflandırmak ve bu ilaçların kullanımını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Gastrointestinal sistemin, sindirim, salgılama, ekzokrin veendokrin fonksiyonları. Gastrointestinal sistem ilaçları, sınıflandırılması ve temel kavramlar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1.Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp SO, Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara, IX. baskı, 2000 2. Goodman & Gilman's. Terapötiklerin Farmakolojik Temelleri. Hardman JG, Limbird LE, IX. baskı, McGraw-Hill, New York, 1996 Farmakoloji, Rang, HP, Dale, MM, Ritter, JM, Churchill Livingstone, Edinburgh, V. baskı, 2003 3. Farmakoloji, Rang, HP, Dale, MM, Ritter, JM, Churchill Livingstone, Edinburgh, V. baskı, 2003 4. Lippincott'un Resimli İncelemeleri: Farmakoloji, Mycek MJ, Harvey RA, Champe PC, 2. baskı, 1997
Notlar
İnternet, kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gastrointestinal sistem farmakolojisinde kullanılan ilaçları sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Gastrointestinal sistem farmakolojisinde kullanılan ilaçların kullanımını bilir. |
ÖÇ03 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan alt sınıflar, prototipler ve diğer önemli ajanları açıklar. |
ÖÇ04 | H2 reseptör antagonistleri ve proton pompası inhibitörlerini bilir ve kıyaslar. |
ÖÇ05 | Literatür araştırması, makale sunumu ve tartışma yapmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlar antiasitler ve H2 reseptör antagonistleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlar antiasitler ve proton pompası inhibitörleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlardan antiasitler, sukralfatlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Asit peptik hastalıklarda kullanılan ilaçlardan misoprostol, kolloidal bizmut, antibiyotikler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Üst gastrointestinal sistem motilitesini uyaran ilaçlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Antiemetik etkisi olan ilaçlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İrritabıl barsak sendromunda kullanılan ilaçlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, tekrar, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnflamatuvar barsak hastalıklarında kullanılan ilaçlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan alt sınıflar, prototipler ve diğer önemli ajanlar | Okuma, tekrar, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Pankreatik enzim replasmanı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Laksatifler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Antidiyareik ilaçlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Safra taşı oluşumunu baskılayan ilaçlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür araştırması, makale sunumu ve tartışma | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, tekrar, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, tekrar, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |