Genel Bilgi
Kod | FAR506 |
Ad | Yaşam Tarzı Değişikliliğinin Farmakolojik Tedaviye Katkısı I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşam tarzı tıbbının, beslenme şekli dahil olmak üzere etkili olduğu mekanizmaları ve hastalıklarla ilişkisini kavranması.
Dersin İçeriği
Yaşam tarzı nedir. yaşam tarzı değişiklikleri, yaşam tarzı değişikliği ile farmokolojik cevap arasındaki bağlantı, beslenme şekli ile farmokolojik etki arasındaki bağlantı ve buna yönelik moleküler mekanizmalar, egzersizin oluşturduğu fizyolojik etkiler ve tedavide kullanılması, uyku düzeninin ve düzensizliğinin yarattığı farmakolojik etkiler ve hormonal düzenlemeleri, psikolojik durum ile hormon sentezi değişiklikleri ve buna bağlı olarak farmakolojik cevapta ölçülebilen değişiklikler, yaşam tarzı değişikliklerinin farmakoterapiye katkısının araştıran bilimsel çalışmalar , günümüzde farmakoterapi yaklaşımlarına katkı sağlayan yaşam tarzı değişiklikleri , örnek olgular
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Yaşam Tarzı Tıbbı El kitabı ,
Notlar
Bilimsel veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, yaşam tarzı ve yaşam tarzı değişikliklerini bilir. |
ÖÇ02 | öğrenci yaşam tarzı değişikliği ile farmokolojik cevap arasındaki bağlantıyı kavrar. |
ÖÇ03 | Yaşam tarzı tıbbının, beslenme şekli dahil olmak üzere etkili olduğu mekanizmaları ve hastalıklarla ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam tarzı nedir ? | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Yaşam tarzı değişiklikleri nelerdir | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yaşam tarzı değişikliği ile farmokolojik cevap arasındaki bağlantı | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | beslenme şekli ile farmokolojik etki arasındaki bağlantı ve buna yönelik moleküler mekanizmalar | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | beslenme şekli ile farmokolojik etki arasındaki bağlantı ve buna yönelik moleküler mekanizmalar | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Egzersizin oluşturduğu fizyolojik etkiler ve tedavide kullanılması | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Egzersizin oluşturduğu fizyolojik etkiler ve tedavide kullanılması | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uyku düzeninin ve düzensizliğinin yarattığı farmakolojik etkiler ve hormonal düzenlemeleri | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | psikolojik durum ile hormon sentezi değişiklikleri ve buna bağlı olarak farmakolojik cevapta ölçülebilen değişiklikler | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | yaşam tarzı değişikliklerinin farmakoterapiye katkısının araştıran bilimsel çalışmalar | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | günümüzde farmakoterapi yaklaşımlarına katkı sağlayan yaşam tarzı değişiklikleri | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | günümüzde farmakoterapi yaklaşımlarına katkı sağlayan yaşam tarzı değişiklikleri | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | örnek olgular | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yaşam tarzı tıbbı kronik hastalık riskini nasıl azaltır? | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |