FİZ740 Doktora Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ740
Ad Doktora Tezi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü KÜBRA AKILLIOĞLU


Dersin Amacı

Öğrenciye, literatür taraması, bilgiye ulaşma ve tez çalışması ile ilgili genel bilgileri ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Doktora öğrencileri için danışmanın atanmasını takiben yarıyıl, ara tatil ve yaz tatillerinde açılan teorik bir derstir. Doktora öğrencilerine bilimsel etik ve çalışma disiplini kazandırılmasını sağlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji

Notlar

Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ02 Tez çalışmasına yönelik plan oluşturma becerisini kazanır.
ÖÇ03 Bilimsel çalışmaları çerçeveleyen etik kuralları kavrar.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili güncel literatür bilgisi kazanır
ÖÇ05 Tez konusu üzerinde literatür taraması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu ile ilgili tartışma Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tez konusu ile ilgili tartışma ve bir sonraki hafta araştırılacak konun belirlenmesi. Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tez konusu ile ilgili literatür taraması. Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tez konusu ile ilgili laboratuvar becerisi kazanma Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmalarının temellerinin oluşturulması Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
6 Laboratuvar kullanımının temelleri Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
7 Tez konusu ile ilgili literatür tartışması Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
10 Tez konusu ile ilgili yapılan laboratuvar çalışmasının değerlendirilmesi Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması-I Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
12 Tez konusu ile ilgili yapılan laboratuvar çalışmasının değerlendirilmesi-I Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması-II Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Tez konusu ile ilgili yapılan laboratuvar çalışmasının değerlendirilmesi-II Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması ve değerlendirilmesi Ders notları, ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 1 550 550
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 50 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 622
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,88
AKTS 25 AKTS