Genel Bilgi
Kod | FİZ740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye, literatür taraması, bilgiye ulaşma ve tez çalışması ile ilgili genel bilgileri ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Doktora öğrencileri için danışmanın atanmasını takiben yarıyıl, ara tatil ve yaz tatillerinde açılan teorik bir derstir. Doktora öğrencilerine bilimsel etik ve çalışma disiplini kazandırılmasını sağlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Tez çalışmasına yönelik plan oluşturma becerisini kazanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel çalışmaları çerçeveleyen etik kuralları kavrar. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili güncel literatür bilgisi kazanır |
ÖÇ05 | Tez konusu üzerinde literatür taraması yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili tartışma | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tez konusu ile ilgili tartışma ve bir sonraki hafta araştırılacak konun belirlenmesi. | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması. | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez konusu ile ilgili laboratuvar becerisi kazanma | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmalarının temellerinin oluşturulması | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Laboratuvar kullanımının temelleri | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Tez konusu ile ilgili literatür tartışması | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Tez konusu ile ilgili yapılan laboratuvar çalışmasının değerlendirilmesi | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması-I | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Tez konusu ile ilgili yapılan laboratuvar çalışmasının değerlendirilmesi-I | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması-II | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Tez konusu ile ilgili yapılan laboratuvar çalışmasının değerlendirilmesi-II | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışması ve değerlendirilmesi | Ders notları, ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 1 | 550 | 550 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 50 | 50 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 622 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,88 | ||
AKTS | 25 AKTS |