Genel Bilgi
Kod | FİZ725 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, protokol ve deneysel aşamaları tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Belirlenen bir konuda ayrıntılı literatür araştırması ve sunum
Dersin Ön Koşulu
FETAX testi ile ön çalışmalar yapmış olmak
Kaynaklar
1. Xenopus laevis (DAUDIN) Normal Tablosu. Ç.Ü Tıp Fakültesi Master,Doktora Ders Notu. Editors: P.D.Nieuwkoop and J.Faber Çevirenler :Prof.Dr.Tuncay ÖZGÜNEN, Dr.Ayper BOĞA. pp:1-204. Ç.Ü Basımevi -2019 2. Xenopus Laevis Anomali Atlası. Ayper BOGA, Tuncay Özgünen. Ç.Ü Tıp Fakültesi Master,Doktora Ders Notu. pp-1-54. Ç.Ü Basımevi-2019.
Notlar
1. İnsan Fizyolojisi.Editör.Erdal AĞAR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür taraması uygulanması ve önemi hakkında genel giriş |
ÖÇ02 | Literatür taramasının nasıl yapılması gerektiğinin öğretilmesi |
ÖÇ03 | Seminerde Sunum planının gerekliliği ve nasıl hazırlandığı hakkında bilgi verilmesi |
ÖÇ04 | Seminer konusuna uygun görsel,video v.b gibi materyallerin nasıl seçilmesi gerektiği hakkında bilgi verilmesi |
ÖÇ05 | Literatür taraması nasıl yapıldığının öğretilmesi ve uygulanmasının önemi |
ÖÇ06 | Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi |
ÖÇ07 | Literatür çalışması ile derlenen görsel ve videoların değerlendirilmesi |
ÖÇ08 | Seminer ile ilgili örnek bir seminer sunusunun değerlendirilmesi |
ÖÇ09 | Hazırlanacak seminerin konusunun seçilmesine yardımcı olma |
ÖÇ10 | Seminer hazırlıklarının diğer haftalardaki bilgilere göre hazırlanmasının sağlanması |
ÖÇ11 | Seminerin sunulması ve değerlendirmenin yapılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür taranması hakkında genel bilgi | Literatür taranacak pubmed v.b gibi sitelerin tanıtımı, konuyla ilgili kitap,broşür broşür v.b | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Olası tez konusuyla ilgili bilgilere ulaşma | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Çalışma konusunun tarihçesi | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları bulma | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm güncel yayınları bulma | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi | verilerin karşılaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Elde edilen bilgilerin düzenlenmesi | verilerin karşılaştırılması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Ara Sınav | elde edilen kazanımlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Elde edilen bilgilerin analizinin yapılması | verilerin karşılaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Literatürlerdeki özetlerin içerğinin değerlendirilmesi | değerlendirme sonucunu planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Literatürlerdeki girişin metodolojik değerlendirilmesi | değerlendirme sonucunu planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Literatürlerdeki materyal ve metodun değerlendirilmesi | değerlendirme sonucunu planlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Literatürlerdeki Tartışmanın değerlendirilmesi ve öneminin kavratılması | elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Literatürlerdeki sonuç kısmının analizi ve değerlendirilmesi | Danışman ile fikir alışverişi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminer sunumunu gerçekleştirme | Danışman ile fikir alışverişi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kazanımların ölçümü | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 21 | 1 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 21 | 1 | 21 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |