FİZ725 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ725
Ad Seminer Dersi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, protokol ve deneysel aşamaları tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Belirlenen bir konuda ayrıntılı literatür araştırması ve sunum

Dersin Ön Koşulu

FETAX testi ile ön çalışmalar yapmış olmak

Kaynaklar

1. Xenopus laevis (DAUDIN) Normal Tablosu. Ç.Ü Tıp Fakültesi Master,Doktora Ders Notu. Editors: P.D.Nieuwkoop and J.Faber Çevirenler :Prof.Dr.Tuncay ÖZGÜNEN, Dr.Ayper BOĞA. pp:1-204. Ç.Ü Basımevi -2019 2. Xenopus Laevis Anomali Atlası. Ayper BOGA, Tuncay Özgünen. Ç.Ü Tıp Fakültesi Master,Doktora Ders Notu. pp-1-54. Ç.Ü Basımevi-2019.

Notlar

1. İnsan Fizyolojisi.Editör.Erdal AĞAR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür taraması uygulanması ve önemi hakkında genel giriş
ÖÇ02 Literatür taramasının nasıl yapılması gerektiğinin öğretilmesi
ÖÇ03 Seminerde Sunum planının gerekliliği ve nasıl hazırlandığı hakkında bilgi verilmesi
ÖÇ04 Seminer konusuna uygun görsel,video v.b gibi materyallerin nasıl seçilmesi gerektiği hakkında bilgi verilmesi
ÖÇ05 Literatür taraması nasıl yapıldığının öğretilmesi ve uygulanmasının önemi
ÖÇ06 Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi
ÖÇ07 Literatür çalışması ile derlenen görsel ve videoların değerlendirilmesi
ÖÇ08 Seminer ile ilgili örnek bir seminer sunusunun değerlendirilmesi
ÖÇ09 Hazırlanacak seminerin konusunun seçilmesine yardımcı olma
ÖÇ10 Seminer hazırlıklarının diğer haftalardaki bilgilere göre hazırlanmasının sağlanması
ÖÇ11 Seminerin sunulması ve değerlendirmenin yapılması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür taranması hakkında genel bilgi Literatür taranacak pubmed v.b gibi sitelerin tanıtımı, konuyla ilgili kitap,broşür broşür v.b Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Olası tez konusuyla ilgili bilgilere ulaşma İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Çalışma konusunun tarihçesi İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları bulma İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm güncel yayınları bulma İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi verilerin karşılaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Elde edilen bilgilerin düzenlenmesi verilerin karşılaştırılması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
8 Ara Sınav elde edilen kazanımlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Elde edilen bilgilerin analizinin yapılması verilerin karşılaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Literatürlerdeki özetlerin içerğinin değerlendirilmesi değerlendirme sonucunu planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Literatürlerdeki girişin metodolojik değerlendirilmesi değerlendirme sonucunu planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Literatürlerdeki materyal ve metodun değerlendirilmesi değerlendirme sonucunu planlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Literatürlerdeki Tartışmanın değerlendirilmesi ve öneminin kavratılması elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Literatürlerdeki sonuç kısmının analizi ve değerlendirilmesi Danışman ile fikir alışverişi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer sunumunu gerçekleştirme Danışman ile fikir alışverişi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları kazanımların ölçümü Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 21 1 21
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 21 1 21
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 10:03