Genel Bilgi
Kod | FİZ691 |
Ad | Olgularla Fizyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Fizyolojinin klinik branşlar ile entegrasyonun sağlanması
Dersin İçeriği
Olgularla hücre fizyolojisi, olgularla sinir sistemi fizyolojisi, olgularla kardiyovasküler sistem fizyolojisi, olgularla endokrin sistem fizyolojisi, olgularla sindirim sistemi fizyolojisi, olgularla boşaltım sistemi fizyolojisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpaep)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klinik bir olgu üzerinden sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, endokrin sistem, boşaltım sistemi, gastrointestinal sistem fizyolojisini tartışır. |
ÖÇ02 | Vücutta sistemlerin çalışması ve birbirleri arasındaki karmaşık iletişim sürecindeki fizyolojik mekanizmayı açıklar |
ÖÇ03 | klinik bir olgu ile kardiyovasküler sistem fizyolojisini tartışır |
ÖÇ04 | Klinik bir olgu üzerinden sinir sistemi fizyolojisini açıklar. |
ÖÇ05 | Klinik bir olgu üzerinden endokrin sistem fizyolojisini açıklar. |
ÖÇ06 | Klinik bir olgu üzerinden sindirim sistemi fizyolojisini tanımlar |
ÖÇ07 | Klinik bir olgu üzerinden boşaltım sistemi fizyolojisini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Olgularla hücre fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Olgularla hücre zarından madde taşınması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Olgularla aksiyon potansiyelinin oluşumu ve iletimi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Olgularla kan fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Olgularla sinaptik aktivite | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Olgularla sinir sistemi fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Olgularla kardiyovasküler sistem fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Olgularla solunum sistemi fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Olgularla endokrin sistem fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Olgularla gastrointestinal sistem fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Olgularla boşaltım sistem fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Olgularla egzersiz fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Olgularla metabolizma | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Olgularla yaşlanma fizyolojisi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |