Genel Bilgi
Kod | FİZ660 |
Ad | İleri Fizyoloji-7:Sindirim Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin sindirim siteminin ayrıntılı fizyolojisini kavraması ve patofizyolojik süreçler sonucu ortaya çıkan klinik tabloları açıklayabilmesidir.
Dersin İçeriği
Sindirim sistemi fizyolojisi ile patofizyolojik süreçlerde ortaya çıkan klinik açılımlar
Dersin Ön Koşulu
FİZ 517 almış olmak
Kaynaklar
Bern&Levy Medical Physiology, Boron&Boulpaep Medikal Fizyoloji
Notlar
Bern&Levy Tıbbi Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sindirim sistemi fizyolojisinin ayrıntılarının kavranması |
ÖÇ02 | Homeostaziste sindirim sisteminin önemi, diğer sistemler ile etkileşiminin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Sindirim sisteminin fizyolojisinde ortaya çıkabilecek bozukluklar sonucunda karşılaşılan klinik durumların yorumlanması |
ÖÇ04 | Sindirim sisteminin insan fizyolojisi içindeki öneminin anlaşılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gastrointestinal sistemin fonksiyonel yapısının özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Enterik sinir sistemi ve gastrointestinal sistemin çalışmasındaki rolü | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Gastrointestinal kanal hormonları, özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gastrointestinal sistemde motilite özellikleri, hareket kalıpları | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Gastrointestinal sistem refleksleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Mide hareketleri, midenin boşalmasına etki eden faktörler | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İnce ve kalın barsak hareketleri, defekasyon refleksi | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Gastrointestinal sistemin sekresyon fonksiyonunu genel özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tükürük sekresyonu, özellikleri, düzenlenmesi | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Midenin sekretuvar fonksiyonu, salgı bezleri ve özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Asit salgısı, düzenlenmesi, ülser | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Pankreas salgıları, safra sekresyonu | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Sindirim ve emilim fonksiyonları | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sindirim ve emilim fonksiyonları | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |