FİZ621 Kardiyovasküler Sistem Fizyopatolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ621
Ad Kardiyovasküler Sistem Fizyopatolojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK


Dersin Amacı

Kardiyovasküler sistem fizyopatolojilerinin açıklanması

Dersin İçeriği

Kalp kası fizyopatolojisi, Aritmi fizyopatolojisi ve EKG değişiklikleri, koroner kan akımı ve fizyopatolojisi, arteriyel ve venöz dolaşım fizyopatolojisi, kan basıncının kontrolü ve fizyopatolojisi

Dersin Ön Koşulu

SFZ620 Kardiyovasküler Fizyolojisi dersini almış olmak

Kaynaklar

Gowraganahalli Jagadeesh • Pitchai Balakumar, Khin Maung-U. Pathophysiology and Pharmacotherapy of Cardiovascular Disease. Springer Springer International Publishing, 2015

Notlar

Gowraganahalli Jagadeesh • Pitchai Balakumar, Khin Maung-U. Pathophysiology and Pharmacotherapy of Cardiovascular Disease. Springer Springer International Publishing, 2015


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalp yetmezliğinin fizyopatolojisini öğrenir.
ÖÇ02 Kardiyak hipertrofi ve kardiyomyopatilerde ortaya çıkan patolojik değişikliklerin mekanizmasını açıklar.
ÖÇ03 Koroner kalp hastalıklarının patofizyolojik mekanizmalarını öğrenir
ÖÇ04 Ateroskleroz ve hiperlipidemi arasındaki ilişkiyi açıklar
ÖÇ05 Hipertansiyon fizyopatolojisini öğrenir
ÖÇ06 Aritmi mekanizmalarını ve sonuçlarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kardiyovasküler sistem fizyolojisinin genel değerlendirmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kalp yetmezliğine giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kalp yetmezliğinin fizyopatolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kalp yetmezliğinin fizyopatolojisi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kardiyak hipertrofi ve hipertrofik kardiyomiyopatinin fizyopatolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kardiyak hipertrofi ve hipertrofik kardiyomiyopatinin fizyopatolojisi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kardiyak hipertrofi ve hipertrofik kardiyomiyopatinin fizyopatolojisi III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sunu ve ödev hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Miyokard enfarktüsünün fizyopatolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ateroskleroz fizyopatolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hipertansiyon tanımı, tipleri, nedenleri ve komplikasyonlarının fizyopatolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hipertansiyon tanımı, tipleri, nedenleri ve komplikasyonlarının fizyopatolojisi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hipertansiyon tanımı, tipleri, nedenleri ve komplikasyonlarının fizyopatolojisi III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kardiyak aritmilerin tanımı, kalbin elektrofizyolojisi, aksiyon potansiyeli ve membran akımları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kalp kapak hastalıklarında ortaya çıkan bulguların fizyopatoloji Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunu ve öden hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS