FİZ620 İleri Fizyoloji-4: Kardiyovasküler Sistem Fizyoloj

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ620
Ad İleri Fizyoloji-4: Kardiyovasküler Sistem Fizyoloj
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İleri düzeyde kadiyovasküler sistem fizyolojisinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Hemostaz; dolaşım; kalbin elektriksel etkinliği; kalp pompası; kalp atımının düzenlenmesi; hemodinamik; arter sistemi; mikrodolaşım ve lenfatikler; periferik dolaşım ve denetimi; kalp debisinin denetimi; özel dolaşım bölge-leri; dolaşımın denetiminde merkezi ve periferik etmenlerin bileşik etkileri; bozulma mekanizmaları ve fizyopatoloji.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi

Notlar

Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Homeostazın temel özelliklerini anlatır
ÖÇ02 Kalbin elektriksel etkinliği açıklar
ÖÇ03 Kalp atımının nasıl düzenlendiğini açıklar
ÖÇ04 Hemodinamiğin temel ilkelerini sıralar
ÖÇ05 Periferik dolaşım temel özelliklerini ve denetiminin nasıl sağlandığını açıklar
ÖÇ06 Barorefleks mekanizmanın nasıl çalıştığını açıklar
ÖÇ07 Dolaşım denetiminin bozulma mekanizmalarını ve fizyopatolojisini anlatır
ÖÇ08 Dolaşım sisteminin tüm işlevlerini entegrasyonunu anlatır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hemostaz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dolaşım Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 kalbin elektriksel etkinliği Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 kalp pompası Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 kalp atımının düzenlenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 hemodinamik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 arter sistemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sunu ve ödev hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 mikrodolaşım ve lenfatikler Kaynak eserlerde ilgili konuların okunması; İlgili referansların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 periferik dolaşım ve denetimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 kalp debisinin denetimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Barorefleks mekanizma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 özel dolaşım bölgeleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 dolaşımın denetiminde merkezi ve periferik etmenlerin bileşik etkileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dolaşım denetiminin bozulma mekanizmaları ve fizyopatolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunu ve ödev hazırlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:54