Genel Bilgi
Kod | FİZ608 |
Ad | Araştırma ve Yayın |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrenim düzeyinde öğrencilere araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırma ve bilimsel çalışmaların proje, tez ve makale haline getirilmesi yöntemlerinin öğretilmesi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Lisansüstü eğitim gören tüm öğrencilere bilim, bilim etiği, bilimsel araştırmanın temel unsurları, bilimsel araştırma çeşitleri, bilimsel araştırmanın planlanması ve uygulanması gibi konularda bilgi ve beceri kazandırma
Dersin Ön Koşulu
Araştırmacı ilgisi
Kaynaklar
Nieuwkoop ve Faber ,Normal Tablo Atlası
Notlar
Anomali Atlası.Ayper BOĞA,Tuncay Özgünen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim hakkında bilgi sahibi olmasının öneminin kavranmasının önemi nedir? |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma ile ilgili tanımların bilinmesinin öneminin kavranmasının önemi |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmanın ne olduğu ve türlerinin bilinmesinin öneminin ne olması gerektiğinin bilinmesi |
ÖÇ04 | Araştırmada etiğin öneminin kavranmasının önemi ve uygulanması nasıl olması gerektiğinin bilinmesi |
ÖÇ05 | Literatürlere ulaşma yollarının kavranmasının ve uygulanmasının önemi nedir |
ÖÇ06 | Bilimsel araştırma planlamasının yapılabilmesinin yolları nedir,bilinmesi |
ÖÇ07 | Bilimsel araştırmada yöntemlerin bilinmesinin önemi nedir? kavranmasının önemi |
ÖÇ08 | Verilerin elde edilmesinden sonra kullanılacak istatistik yöntemleri nelerdir? |
ÖÇ09 | Makale veya tezde özet yazımında dikkat edilecek kurallar hakkında bilgiler verilmesi |
ÖÇ10 | Makale veya tezde giriş yazımında dikkat edilecek kuralların bilinmesinin önemi |
ÖÇ11 | Makale veya tezde materyal ve metod yazımında dikkat edilecek kuralların ne olduğunun bilinmesi |
ÖÇ12 | Makale veya tezde bulguların yazımında dikkat edilecek kuralların ne olduğunun bilinmesi |
ÖÇ13 | Makale veya tezde tartışma yazımı ve kaynaklar ve atıflarda dikkat edilecek kuralların ne olduğunun bilinmesi |
ÖÇ14 | Yazılan bu makale ve tezin sunumu ve yayınlanması nasıl yapılır, bilinmesinin önemi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir, çağdaş bilim nedir, tanımı nasıl yapılır | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Bilimsel araştırma ile ilgili kavramlar ve önemi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Etik ve bilim etiği nedir | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Bilimsel araştırma nedir ve bilimsel araştırma türleri nedir | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Bilimsel araştırmaların planlaması nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Bilimsel araştırmada literatür taraması, kütüphane ve ilgili veritabanlarının kullanılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Bilimsel araştırmada yöntem-nicel araştırma modelleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Verilerin toplanması ,değerlendirilmesi ve kullanılacak istatistik yöntemi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Bilimsel yazım teknikleri, Özet bölümü nasıl yazılır | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Bilimsel yazım teknikleri, giriş ve kullanılan kaynakların girişe yerleştirilmesi nasıldır | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Bilimsel yazım teknikleri, Materyal ve yöntem ve bulgular nasıl yazılır | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Bilimsel yazım teknikleri, tartışma ve sonuç nasıl yazılır , kaynak ve atıf nasıl gösterilir | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Lisansüstü tezler nasıl yazılır, Ç.Ü sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez yazım kuralları | Ders notları ve kaynak kitaplar ve enstitü yönetmelik | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Bilimsel yayın nedir, bilimsel yayın türleri nelerdir, bilimsel araştırmalar nasıl yayınlanır veya sunul | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yılsonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütünleme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |