Genel Bilgi
Kod | FİZ605 |
Ad | Endokrin Sistem Fizyopatolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin endokrin sistem bozukluklarında ortaya çıkan klinik özellikleri kavraması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Endokrin sistemdeki fonksiyon bozukluğuna bağlı olarak gelişen klinik tabloların nedenleri incelenir
Dersin Ön Koşulu
FİZ 518 almış olmak
Kaynaklar
Bern&Levy, Physiology. Boron; Medical Physiology,
Notlar
Ganong Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endokrin sistemin çalışma prensiplerinin kavranması |
ÖÇ02 | Endokrin sistem fonksiyonunun kavranması |
ÖÇ03 | Endokrin sistem fonksiyon bozukluğunda ortaya çıkan klinik tabloların çözümlenebilmesi |
ÖÇ04 | Patolojik süreçlerin düzeltilerek normal endokrin sistem fonksiyonlarının kazanılması için sürecin yönetilme prensiplerinin ortaya konması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endokrin sistem çalışma prensipler, geri bildirim düzenlemesi | Önerilen Fizyoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Endokrin sistem fonksiyonlarının genel gözden geçirilmesi | Önerilen Fizyoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hipotalamus ve hipofiz fonksiyonları ve bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tiroid bezi fonksiyonları ve fonkisiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tiroid bezi fonksiyonları ve fonkisiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Pankreasın endokrin fonksiyonu ve fonksiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Pankreasın endokrin fonksiyonu ve fonksiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Adrenal korteks ve medulla fonksiyonları ve fonksiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Adrenal korteks ve medulla fonksiyonları ve fonksiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Adrenal korteks ve medulla fonksiyonları ve fonksiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Kalsiyum metabolizmasının hormonal kontrolü ve kemik fizyolojisi, kalsiyumu etkileyen hormonların fonksiyon bozukluklarının sonucu gelişen fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | |
13 | Üreme sisteminin gelişimi ve fonksiyonu; cinsiyet farklılaşması ve bozuklukları | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Erkek üreme sistemi fonksiyonları ve fonksiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dişi üreme sistem fonksiyonları ve fonksiyon bozukluklarında ortaya çıkan fizyopatolojik değişiklikler | Önerilen Fizyoloji ve fizyopatoloji kitaplarından konunun incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |