FİZ609 Egzersiz ve Spor Fizyolojisi-1

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ609
Ad Egzersiz ve Spor Fizyolojisi-1
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR


Dersin Amacı

İnsan performansı için gerekli besinler olan karbonhidrat, yağ, proteinler,vitamin, mneral ve suyunun önemini kavrar,besin değerlerininin enerji karşılıkları, vücutta transferleri bunun dinlenm ve fiziksel aktivite sırasında kullanımlarını ve ölçüm metodlarını anlar, pulmoner, kardiyovasküler ve iskelet kası yapı ve fonksiyonlarının neler olduğunu bilir

Dersin İçeriği

İnsan performansı için gerekli besinler olan karbonhidrat, yağ, proteinler,vitamin, mneral ve suyunun önemini kavrar,besin değerlerininin enerji karşılıkları, vücutta transferleri bunun dinlenm ve fiziksel aktivite sırasında kullanımlarını ve ölçüm metodlarını anlar, pulmoner, kardiyovasküler ve iskelet kası yapı ve fonksiyonlarının neler olduğunu bilir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notlar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan performansında temel besinler olan karbonhidrat,yağlar ve proteinleri anlar
ÖÇ02 Performans için gerekli olan mineral ve vitaminleri anlar
ÖÇ03 Besinlerin enerji karşılıklarını, vücutta enerji transferini, dinlenim ve istirahatte enerji kullanımını anlar
ÖÇ04 Vücutta istirahat ve aktivite halinde enerji kullanımının ölçümlerini anlar
ÖÇ05 Pulmoner sistem, kardiyovasküler sistem ve iskelet sistemi yapı ve fonksiyonunu anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenme:İnsan performansında temeller,karbonhidrat,lipid ve proteinler-1 Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Beslenme:İnsan performansında temeller,vitaminler,mineraller ve su Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Beslenme:İnsan performansında temeller:fizikel aktvitede optimal beslenme Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Besinlerin enerji değerleri, vücutta enerji transferi Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Fiziksel aktivitede enerji transferi Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dinlenim ve fiziksel aktivitede enerji sarfiyatı, insanda enerji harcanmasının ölçümü-1 Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Dinlenim ve fiziksel aktivitede enerji sarfiyatı, insanda enerji harcanmasının ölçüm-2 Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Pulmoner yapı ve fonksiyon Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gaz değişimi ve transport Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Pulmoner ventilasyonun dinamikleri Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kardiyovasküler sistem Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Düzenleme ve entegrasyon,fonksiyonel kapasite Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İskelet kası yapı ve fonksiyonu Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hareketin nöral kontrolü Power Point sunu, inteaktif metod Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS