Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FİZYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | SFZ710 |
| Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Uzmanlik Alan |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki temel bilgileri hatırlayarak, yeni gelişmeleri ve yayınları araştırması ve tartışması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularını ayrıntılı bilmesi , bu konulardaki yeni gelişmeleri takip etmesi ve değerlendirmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Notlar
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Alanı ile ilgili bilgileri günceller |
| ÖÇ02 | Laboratuar koşullarını anlar |
| ÖÇ03 | Laboratuar ve çalışma koşullarını bilgi donanımıyla kullanır |
| ÖÇ04 | Elde ettiği bilgileri bilimsel alanda sunar ve bu bilgilerle makale yazabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | 3 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Alan konularının belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Literatür taraması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Çalışmaların tartışılması-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
| 4 | Çalışmaların tartışılması-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Çalışmaların tartışılması-3 | Lteratür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 6 | Çalışmaların tartışılması-4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 7 | Çalışmaların tartışılması-5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
| 9 | Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçümlerinin planlanması-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Belirlenen konularla ilgili laboratuar ölçümlerinin planlanması-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
| 11 | Laboratuar ölçümleri-1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Laboratuar ölçümleri-2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Laboratuar ölçümleri-3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Sonuçların analizi-1 | analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 15 | Sonuçların analizi-2 | analiz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||