Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FİZYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | FİZ710 |
| Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Uzmanlik Alan |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki temel bilgileri hatırlayarak, yeni gelişmeleri ve yayınları araştırması ve tartışması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularını ayrıntılı bilmesi , bu konulardaki yeni gelişmeleri takip etmesi ve değerlendirmesi
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Nieuwkoop and Faber. Xenopus laevis Normal Tablosu,1994
Notlar
Anomali Atlası,Ayper BOĞA,Tuncay ÖZGÜNEN
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çevre kirliliği ne demek olduğu hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ02 | Kirliliklerin insana ve diğer canlılara etkisinin çeşitlerini öğrenir |
| ÖÇ03 | Kirliliklerin etki biçimlerini moleküler seviyede öğrenir |
| ÖÇ04 | Kirliliğin refah toplumlarındaki etkisini öğrenir |
| ÖÇ05 | Kirlilikle ilgili çalışmaların tarihçesini öğrenir |
| ÖÇ06 | Farkındalığı artırmak için kullanılan deney hayvanları çalışmalarını öğrenir |
| ÖÇ07 | En uygun kabul edilen deney hayvanı Xenopus laevis ile ilgili bilgileri öğrenir |
| ÖÇ08 | Kurbağa Embriyo teratogenezis deneyi: Xenopus(FETAX) ile ilgili prosedürleri öğrenir |
| ÖÇ09 | FETAX testinde kullanılan solüsyonlar hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ10 | FETAX testinin bitim noktaları hakkında bilgi öğrenir |
| ÖÇ11 | Test sonuçlarının analizi için gerekli istatistik yöntemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevresel kirliliklerin tarihçesi | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 2 | Çevresel kirliliklerin yokedilmesi için yapılan girişimler | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 3 | Kirlilikleri değerlendirmek için kullanılan hayvan modelleri | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 4 | Çevresel kirliklerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin saptanması | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 5 | Tüm deney modellerinin avantajları ve dezavantajları | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 6 | FETAX testinin istenilen kriterleri karşılaması | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 7 | Xenopus laevis doğada bulunuş hikayesi | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Xenopus laevis laboratuvara uyumu için yapılan çalışmalar | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | FETAX testinin uygulanmasının gözden geçirilmesi | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 11 | Invitro fertilizasyon prosedürünün gözden geçirilmesi | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | FETAX testinde kullanılan solüsyonlar ve özellikleri | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 13 | Xenopus laevis dişisine ve erkeğine uygulanacak prosedürler | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 14 | FETAX testini uyguladıktan sonra analiz ve değerlendirmenin nasıl yapıldığı | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 15 | FETAX testinin memelilerle yapılan deneylerle karşılaştırılması | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alanı ile ile ilgili kitap ve güncel literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||