Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FİZYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | FİZ518 |
| Ad | Temel Fizyoloji-Endokrin ve Üreme Fizyolojisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin endokrin sistemin bileşenlerini, çalışma prensiplerini ve fonksiyonlarını kavraması.
Dersin İçeriği
Endokrin sistemin bileşenleri, çalışma prensipleri ve fonksiyonları incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bern&Levy Medical Physiology
Notlar
Guyton Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Endokrin ve üreme sistem bileşenlerinin öğrenilmesi |
| ÖÇ02 | Endokrin ve üreme sistemlerinin çalışma prensiplerinin kavranması |
| ÖÇ03 | Endokrin bezlerin çalışma ve fonksiyonlarının kavranması |
| ÖÇ04 | Cinsiyet farklılaşmasının, erkek ve dişi üreme sistemlerinin çalışma mekanizmalarının anlaşılması |
| ÖÇ05 | Gebelik ve bu fizyolojik süreçte gelişen hormonal değişiklikler ve etkilerinin anlaşılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Endokrin sistemin bileşenleri, çalışma prensipleri, geri bildirim mekanizmaları | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 2 | Endokrin ve üreme sistemleriin genel gözden geçirilmesi | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 3 | Hipotalamus ve hipofiz bez fonksiyonları | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 4 | Tiroid bezi, hormonları ve etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 5 | Pankreasın endokrin fonksiyonu, glukagon salgılanma mekanizması ve etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 6 | İnsülinin salgılanma mekanizması, etkileri, diyabet | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 7 | Adrenal medulla ve korteks hormonları, etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 8 | Ara Sınav | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Adrenal medulla ve korteks hormonları, etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 10 | Kalsiyum metabolizmasının hormonal kontrolü, kemik fizyolojisi | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 11 | Cinsiyet farklılaşma mekanizması ve bozuklukları | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 12 | Erkek üreme sistemi, spermatogenez, androjenik hormonlar ve etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 13 | Dişi üreme sistemi, menstrüel döngü, dişi hormonlar ve etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 14 | Dişi üreme sistemi, menstrüel döngü, dişi hormonlar ve etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 15 | Gebelik, bu süreçte salgılanan hormonlar ve etkileri; doğum | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||