FİZ526 Deneysel Embriyoteratojenite Modeli

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ526
Ad Deneysel Embriyoteratojenite Modeli
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK


Dersin Amacı

Geç etki olarak adlandırdığımız ve bizden sonra gelecek nesli ilgilendiren kirlilikler ve bunu değerlendirmek için yapılan çalışmalar

Dersin İçeriği

Çevre kirliliği ve önlemek için yapılan çalışmalar,embriyoteratojenite

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1. Nieuwkoop PD, Faber J. Normal Table of Xenopus laevis (Daudin). Garland Publishing, Inc., Newyork&London ; 1994. 2.Xenopus laevis (DAUDIN) Normal Tablosu. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. Editors: P.D.Nieuwkoop and J.Faber Çevirenler :Prof.Dr.Tuncay ÖZGÜNEN, Dr.Ayper BOĞA pp:1-204. Ç.Ü Basımevi -2019 3. Xenopus Laevis Anomali Atlası. Ayper BOGA, Tuncay Özgünen. Ç.Ü Tıp Fakültesi Ders Notu. pp-1-54. Ç.Ü Basımevi-2019.

Notlar

Anomali Atlası.Ayper BOĞA ,Tuncay ÖZGÜNEN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Xenopus laevis yumurtalarının gelişimini izlemek
ÖÇ02 Xenopus laevis sperm gelişimini bilmek
ÖÇ03 Döllenme ve bölünme evrelerini gözlemlemek
ÖÇ04 Embriyo gelişim bozukluklarının bilinmesi
ÖÇ05 Biyoindikatör olarak Xenopus kullanılması
ÖÇ06 Fetax testinin ve Xenopus cinsinin avantajları
ÖÇ07 Xenopus laeviste doğal döllenmenin yolu
ÖÇ08 Xenopus laevis te İnvitro fertilizasyonun nasıl yapıldığı
ÖÇ09 FETAX solusyonunun hazırlanması
ÖÇ10 FETAX deney protokolünün yapılması
ÖÇ11 Literatür taraması yapmanın yolları
ÖÇ12 Ön çalışma planlamasının nasıl olduğu
ÖÇ13 Invitro fertilizasyon ve deneyi gerçekleştirme
ÖÇ14 Sonuçların normal ve anormal atlasına göre değerlendirilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre kirliliği Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çevre kirliliğini etkileyen faktörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bu konuda yapılan çalışmalar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Embriyoteratojenite nedir? Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Şimdiye kadar kullanılan hayvan modelleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 FETAX testi nedir Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 FETAX testinin avantajları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 FETAX testinde kullanılan solüsyonların hazırlanması Lietratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Literatür taraması nasıl yapılır ve literatür taraması yaptırma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Ön çalışma planı ve deney protokolünün hazırlanması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Enjeksiyon ve solüsyon hazırlama Enjeksiyonun materyalinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 IVF protokolü uygulama ve deney Literatürlerde illgili konuyu inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Embriyoların mikroskop altında anomalşlerinin tesbiti ve boy ölçümü Anomali atlasını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Sonuçları istatistiksel analizi ,değerlendirme ve rapor İstatistikle ilgili ön hazırlık yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS