HEM813 Hemşirelikte Bilişim ve İnovasyon

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM813
Ad Hemşirelikte Bilişim ve İnovasyon
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı

-Bu ders inovasyon, yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında bilişim ve teknoloji konularında gerekli olan bilgi ve becerileri vermeyi amaçlar

Dersin İçeriği

-Bu ders, hemşirelikte inovasyon ve girişimciliğin tanımı, önemi, yenilikçi yaratıcı düşünme, sağlık bakım uygulamalarında yapay zekanın yeri, inovasyon ve bilişimle bağlantılı konuları inceler

Dersin Ön Koşulu

-YOK

Kaynaklar

Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon 2021

Notlar

İnternet kaynaklı tüm bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yenilikçi ve yaratıcı düşünme tekniklerini geliştirebilir.
ÖÇ02 İnovasyon kavramını tanımlayabilir.
ÖÇ03 Patent alma sürecinin basamaklarını sıralayabilir.
ÖÇ04 İnovatif proje geliştirme basamaklarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Hemşirelikte bilişim ve inovasyonun tanımı ve önemi Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Yaratıcı kişilik özellikleri ve yaratıcı düşünme Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Sağlık bakım uygulamalarında yapay zeka uygulamaları Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Sağlık bakım uygulamalarında inovatif uygulamalar Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Patent geliştirme Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Telesağlık ve teletıp uygulamaları Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Girişimcilik örnekleri Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 İnovasyonla ilgili TUBİTAK projeleri Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Proje hazırlık Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 İnovasyon proje geliştirme çalışması 1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 İnovasyon proje geliştirme çalışması 2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 İnovasyon proje geliştirme çalışması 3 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Dersin genel değerlendirilmesi İşlenen tüm konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavına hazırlık Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS