HEM696 İç Hastalıkları Hemşireliği I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM696
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Hemşireliğin değişen rollerini anlayabilme, sağlık bakım sistemine ilişkin çözüm önerileri oluşturabilme, ve toplumsal konulara ilişkin eleştirel düşünebilme.

Dersin İçeriği

İç hastalıkları hemşireliğine özel konular ve yenilikler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kronik Hastalıkların Tedavi ve Bakımında Algoritmalar ve Klinik Karar Verme İç Hastalıkları Hemşireliği 2022

Notlar

İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hemşirelik yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, iç hastalıkları hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir
ÖÇ02 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir
ÖÇ03 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir
ÖÇ04 Meslekle ilgili mevzuat ve yönetmelikleri takip ederek hemşirelik ve sağlık hizmeti sorunlarında stratejik karar verme süreçlerini kullanır, etkileşim yaratır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Programının Açıklanması,Konulara Hazırlık ve Danışmanlık Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye’nin Sağlık Politikaları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Değişen Dünya Düzeni, Globalleşme ve İnsan, Toplumsal Duyarlılık Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Avrupa Birliği ve Eşitlik Politikaları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
5 Klinik Karar Verme ve Klinik Yollar Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Kanıta Dayalı Hemşirelik Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sağlık Bakım Sistemleri Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Yoksulluk ve Sağlık Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Transkültürel Hemşirelik Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Adli Hemşirelik Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Liderlik ve Değişim Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrencilerin Tartışmak İstediği Konu Başlığı) Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavına Hazırlık Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 12:24