HEM695 Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM695
Ad Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı

-Bu ders öğrencilere sağlık tanılamasına ilişkin kapsamlı teorik bilgi verme, objektif ve sübjektif veri toplama becerisi kazandırmaya yönelik olarak hazırlanmıştır

Dersin İçeriği

Sağlık tanılamasına temel kavramlar, fiziksel muayene yöntemleri, deri, saç, tırnak tanılaması, baş-boyun tanılaması, KBB tanılaması, göz tanılaması, toraks ve akciğerlerin tanılanması, kardivasküler sistem tanılaması, sinir sisteminin tanılanması,kas iskelet sisteminin tanılanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Enç N. (Ed)2015. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2. Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 3. Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 4. Kuyurtar F. 2013. Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.

Notlar

1. Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. 2. Durna Z. 2012. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygun görüşme tekniklerini kullanarak kapsamlı öykü alır.
ÖÇ02 Bireyi fiziksel ve psikososyal olarak muayeneye hazırlar.
ÖÇ03 Yenidoğan, çocuk ve yetişkinlerin yaşam bulgularını tanılama farklılıklarını açıklar.
ÖÇ04 Fiziksel tanılama yaklaşımlarını etkileyeceği için kültürel farklılıkların anlaşılmasının önemini tartışır.
ÖÇ05 Fiziksel tanılama tekniklerini açıklar.
ÖÇ06 Fiziksel tanılamanın amaçlarını tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlığın Değerlendirilmesine Giriş Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlığın Değerlendirilmesinde Kültürün Rolü Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sağlık Değerlendirmesinde Yöntemler Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öykü Alma Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Fizik, Ruhsal, Sosyal Fonksiyonların Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fizik Muayene Uyku ve Dinlenmenin Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Dersten önce ilgili bölümleri okur Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Uyku ve Dinlenmenin Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Benlik Kavramı Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Roller ve Sosyal İlişkilerin Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Cinsellik ve Üreme Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Stres ve Strese Yanıtların Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Değerler ve İnançların Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yaşam Boyunca Sağlık Değerlendirilmesi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavına Hazırlık Dersten önce ilgili bölümleri okur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Dersten önce ilgili bölümleri okur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS