HEM675 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II

5 AKTS - 0-3 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM675
Ad Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı

Bu ders sonunda öğrencinin; kuramsal bilgisini uygulama alanına aktarması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kuramsal bilginin uygulama alanına aktarılmasını içerir

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Tüm literatüre, Süpervizyon

Notlar

Tüm literatüre,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlıklı ya da hasta bireyi psikiyatri hemşireliği felsefesi, ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirebilecek (Bilişsel) PÇ1,2,3,5,7,8,9,11,12,13
ÖÇ02 Bilgi ve değerlendirmeleri doğrultusunda bireylerin gereksinimlerini doğru olarak saptayabilecek. (Duyuşsal) PÇ 1,2,3,4,5,10,12,13
ÖÇ03 Psikiyatri Hemşireliği alanındaki kuramlara göre ve rolleri doğrultusunda bakım planına uyarlayabilecek (Duyuşsal) PÇ1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12,13
ÖÇ04 Sağlıklı ya da hasta bireyin bakımını gerçekleştirirken danışmanlık, yardım becerilerini ve psikoterapi kuramlarını kullanabilecek (Duyuşsal) PÇ1,2,3,5,6,11,12,13,14
ÖÇ05 Bireylerin gereksinimlerine özgün ( koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygulayabilecek (Duyuşsal) PÇ1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulamalarında birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılmasıı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi ve tartışması III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi ve tartışması IV Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi ve tartışması V Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması IV Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması V Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 119
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,76
AKTS 5 AKTS