HEM670 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması I

5 AKTS - 0-3 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM670
Ad Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders sonunda öğrencinin; kuramsal bilgisini uygulama alanına aktarması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kuramsal bilginin uygulama alanına aktarılmasını içerir

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Tüm literatür

Notlar

Tüm literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikiyatri hemşireliği alanında uzmanlık düzeyindeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilerini özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve sonuçlara ulaşır.
ÖÇ02 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikiyatri hemşireliği alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular ve sonuçlarını araştırır.
ÖÇ03 Psikiyatri hemşireliğine özgü nitelikli bilimsel bilgi ve kanıt üretme sorumluluğunu bağımsız ve/veya ekip çalışması yaparak yerine getirir, nicel ve nitel düzeyde araştırma planlar, uygular ve raporlar.
ÖÇ04 Psikiyatri hemşireliği alanındaki araştırma yöntemlerini seçme ve kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
ÖÇ05 Yürüttüğü bilimsel çalışmalarda ve bilimsel makaleleri değerlendirirken istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması IV Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
9 Family assessment Developing policies to improve existent psychiatric care IV Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
13 Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme IV Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme V Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama
15 Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme VI Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 119
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,76
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 08:14