HEM663 İleri Hemşirelik Esasları Klinik Uygulaması

7 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM663
Ad İleri Hemşirelik Esasları Klinik Uygulaması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı

-Öğrencinin hemşirelik esasları alanına yönelik kuramsal bilgi ve uygulama becerisini klinik uygulamaya aktarabilmesini sağlamak

Dersin İçeriği

-Klinik uygulama becerileri

Dersin Ön Koşulu

Hemşirelik Yüksek Lisans mezunu olmak

Kaynaklar

1.Potter, P.A and Perry A.G Fundamentals of Nursing 7th Edition, Mosby Company, Canada 2009.1. Potter, P.A and Perry A.G Fundamentals of Nursing 7th Edition, Mosby Company, Canada 2009. 2.Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003 3.Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005. 4.Hemşirelik Esasları, Cilt 1., F. Ulusoy,S. Görgülü, 72 TDFO Ltd.Şti. 5.Clinical Nursing Skills and Tecniques, Potter ve Perry, 6 th Ed. Mosby 6.Medical Surgical Nursing. 6 th ed. J.M. Black 2001. 7.Akbayrak, Nalan Hemşirelik Bakım Planları Alter Yayıncılık Ankara 2007 8.Ay, Fatma Akça Temel hemşirelik: kavramlar, ilkeler, uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul ; 2008. 9.Hemşirelik tanıları el kitabı, Handbook of nursing diagnosis, Carpenito-Moyet, Lynda Juall Istanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2005. 10.Öz F.(2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ.Ankara 11.Kültürlerarası Hemşirelik,Ed:Seviğ,,Ü.,Tanrıverdi,G.İstanbul Tıp kitapevi 2011 12.Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilim ve Sanatı, Editör Türkinaz Atabek Aştı, Akademi yayıncılık, 2012 13.Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 14.Nettina SM Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 15.Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care: Mosby, 7 edition, 2005. 16.Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005. 17.Ochs G Study Guide & Skills Performance Checklists to accompany Fundamentals of Nursing, 6 edition, Mosby, 2004. 18.White L. Foundations of Basic Nursing, 2 edition Thomson Delmar Learning, 2004 19.Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003. 20.Johnson M, Bulechek G, Dochterman JM, Maas M, Moorhead S. Nursing Diagnoses, Outcomes, and Interventions: NANDA, NOC and NIC Linkages, 1st edition, C.V. Mosby; 2001. 21.Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001. 22.Timby BK. Fundamental Skills and Concept in Patient Care. 7th. Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2001. 23.Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000. 24.Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998. 25.Roper N, Logan W, Thierney AJ. The Elements of Nursing. Churchill Livingstone, London, 1996.

Notlar

İlgili bilimsel literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Hemşirelik bakımında profesyonel beceri kazanmak
ÖÇ02 2. Öğrencinin hasta, hemşire ve diğer sağlık ekibi üyeleri ile etkin iletişim ve etkileşimi başlatma ve sürdürme becerisi kazanmak
ÖÇ03 3. Klinik uygulamalarda problem çözme ve eleştirel düşünme becerisini geliştirmek
ÖÇ04 4. Temel uygulama becerilerini geliştirmek
ÖÇ05 5. Klinik uygulamaya kanıta dayalı uygulamaları aktarabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-1 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-2 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-3 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-4 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-5 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-6 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-7 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Tüm uygulama konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-8 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-9 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-10 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-11 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-12 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-13 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Çeşitli sağlık bakım alanlarında uygulamalar-14 İlgili uygulama konularına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm uygulama konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm uygulama konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 185
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,40
AKTS 7 AKTS