HEM661 Araştırmayı Yayına Dönüştürme Süreci

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM661
Ad Araştırmayı Yayına Dönüştürme Süreci
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı

-Mesleki yazı yazma ve yayımlama ile ilgili temel ilkeleri incelemektir

Dersin İçeriği

-1-Bilimin ve bilimsel yayınların dünyadaki etkileri, 2-Hemşirelikte bilimsel yazı yazmanın tarihsel gelişimi 3-Literatür tarama ilkeleri 4-Araştırma raporu yazma 5-Konferans raporu yazma 6-Tartışma 7-Derleme ve araştırma makalesi yazma 8-Bilimsel makale yazımı ve yayımlamada ahlak ilkeleri ve izinler 9-Araştırma sonuçlarının kullanımı 10-Tez hazırlama ve tez raporu oluşturma

Dersin Ön Koşulu

Hemşirelik yükseklisans mezunu olmak

Kaynaklar

1.Dayra R.A. (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?Çev. (Gülay Aşkar Altay), Tübitak. 2. Aşkar N. (1995) Bilimsel araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler. 7. basım,Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd, Ankara. 3. Demir Ö. (2000) Bilim Felsefesi, 2. basım, Vadi Yayınları, Ankara. 4.Talbot, L. A. (1995). Principles and Practice of Nursing Research. USA:Mosby Year Book. 5.Erefe, İ. (2002). Veri Toplama Araçlarının Niteliği. İçinde İ. Erefe (Ed.), Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri (1. Baskı). İstanbul: Odak Ofset. 6.Karasar N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 7. Baskı. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.

Notlar

Yayına hazırlama, Araştırma Etiği, Araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemleri konu alan kitaplar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Araştırmayı analiz etmeyi öğrenme
ÖÇ02 2. Bilimsel literatürü etkin kullanabilme
ÖÇ03 3. Bilimsel makale yazımı ve yayımlamada etik ilkeleri bilme
ÖÇ04 4. Araştırma raporu yazabilme
ÖÇ05 5. Araştırma sonuçlarını etkin kullanabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin tanıtımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Hazırlık Haftası Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Bilimin ve bilimsel yayınların dünyadaki etkileri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Hemşirelikte bilimsel yazı yazmanın tarihsel gelişimi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Literatür tarama ilkeleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Araştırma raporu yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Konferans raporu yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Tartışma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Derleme ve araştırma makalesi yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Bilimsel makale yazımı ve yayımlamada ahlak ilkeleri ve izinler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Araştırma sonuçlarının kullanımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Tez hazırlama ve tez raporu oluşturma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Dersin değerlendirmesi-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin değerlendirmesi-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları işlenen konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS