HEM725 Seminer

3 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM725
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EVŞEN NAZİK


Dersin Amacı

doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.

Dersin İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Gilbert, E. S., & Harmon, J. S. (2003). Manual of High Risk Pregnancy & Delivery: Mosby. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2014). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e- book: Elsevier Health Sciences. Ricci, S. (2016). Study Guide for Essentials of Maternity, Newborn and Women' s Health Nursing: Lippincott Williams & Wilkins. Schuiling, K. D., & Likis, F. E. (2016). Women’s gynecologic health: Jones & Bartlett Learning. Johnson, K. A . (2017). The Fourth Trimester: A Postpartum Guide to Healing Your Body, Balancing Your Emotions, and Restoring Your Vitality: Shambhala. Huggins, K . (2017). The Nursing Mother's Companion, 7th Edition, with New Illustrations: The Breastfeeding Book Mothers Trust, from Pregnancy Through Weaning: Harvard Common Press.

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturur
ÖÇ02 Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler
ÖÇ03 Araştırma ve yazma becerilerini uygular
ÖÇ04 Araştırma etiğini bilir ve uygular.
ÖÇ05 Akademik bir çalışma planlar, yazar ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taramas-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım
3 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
4 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-IV literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
5 Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
7 Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 Seminer konusunu yazma-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Bireysel Çalışma
10 Seminer konusunu yazma-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Seminer konusunu yazma-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 seminer sunumu ve anlatımı-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 seminer sunumu ve anlatımı-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 seminer sunumu ve anlatımı-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 seminer sunumu ve anlatımı-IV literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları seminerle ilgili literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları seminerle ilgili literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS