HEM686 İnovasyon Yönetimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM686
Ad İnovasyon Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN


Dersin Amacı

Dersin amacı; örgütlerde inovasyonu başarıyla yürütme ve yönetme konusunda bir anlayış oluşturabilmek için kurumsal temel oluşturmaktır

Dersin İçeriği

Bu ders inovasyon, inovasyon yönetimi, inovasyon süreci, inovasyon türleri, yaratıcı düşünme, Ar-Ge çalışmaları ve değişim ile ilgili konuları içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development, 4th ed. Harlow: Pearson Milson, M and Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları

Notlar

Marriner-Tomey (2008) Guide to Nursing Management and Leadership (Guide to Nursing Management & Leadership, Mosby. Marquis BL, Huston CJ (2000) Leadership Roles and Management Functions in Nursing, Lippincott. Eren E (2007) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım, İstanbul. Eroğlu F (2007) Davranış Bilimleri, Beta Basım, İstanbul. Baysal AC, Tekarslan E (1998) Davranış Bilimleri, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 275, İstanbul.l


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Örgütlerdeki inovasyon türlerini anlar.
ÖÇ02 İnovasyon ve yaratıcılığın önündeki örgütsel engelleri sıralar.
ÖÇ03 Örgütlerde inovasyonu etkileyen faktörleri anlar.
ÖÇ04 Yaratıcı düşünme tekniklerini bilir.
ÖÇ05 İnovatif planlama yapar.
ÖÇ06 AR-GE çalışmaları ile kurumsal gelişim ilişkisini kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnovasyon Kavramı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İnovasyon Yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İnovasyon Süreci okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnovasyon Kuramları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hemşirelikte İnovasyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yaratıcı Düşünme Teknikleri -Beyin Fırtınası -Yanal Düşünme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yaratıcı Düşünme Teknikleri -İkili Çağrıştırma -Morfolojik Analiz okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yaratıcı Düşünme Teknikleri -La Salle Matrisleri -Yaratıcı Problem Çözme Teorisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yaratıcı Kurum Kültürü ile Ar-Ge çalışmaları ilişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnovasyon Türleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İnovasyon ve Kalkınma İlişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İnovasyon Stratejisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Örgütlerde İnovasyonu Engelleyen Nedenler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Buluş ve Yenilik ilişkisi Yaratıcılık ve Yenilik ilişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS