HEM652 İletişim Becerileri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM652
Ad İletişim Becerileri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı

Terapotik İletişimin ilke ve temellerini bilme

Dersin İçeriği

Kişilerarası iletişim becerileri ve Terapotik İletişimin ilke ve temellerini bilme

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Öğrencilerin kendi seminer hazırlama süreçleri Hemşirelikte İletişim Ve Hasta Hemşire İlişkileri Ayşe Özcan Ayşe Özcan

Notlar

Ulusal ve uluslar arası yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsanı, kendini tanımayı, iletişimi, mesleki iletişimi, yardım edici iletişimi tanımlayabilecek
ÖÇ02 Bireyin bilişsel yönünün ilişkileri üzerindeki etkisinin, kendi bilişlerinin, davranış özelliklerinin, benlik kavramının farkına varabilecek
ÖÇ03 Kendini tanıma yöntemlerini, atılgan davranış özelliklerini, yardım edici iletişim becerilerini sıralayabilecek
ÖÇ04 Terapötik iletişim becerilerini hasta-hemşire ilişkilerine uyarlayacak
ÖÇ05 Özel durumlarda kullanılan iletişim ilkelerini bilme.
ÖÇ06 İletişimi etkileyen değişkenleri bilme
ÖÇ07 İletişimde edinilen bilgileri hasta-hemşire terapotik iletişiminde kullanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim Tanımı, Amacı, İnsan İlişkilerindeki Önemi, İletişimi Etkileyen Değişkenler Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sözlü Sözsüz İletişim Biçimleri İnsanın Temel Özellikleri ve Gereksinimleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kendini Tanıma Yöntemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Bilişsel Yönüyle İnsan ve Duygulanım Süreci Bilişsel çarpıtmaların akılcı düşüncelerle yer değiştirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Bilişsel çarpıtmaların akılcı düşüncelerle yer değiştirilme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Etkin dinleme I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Etkin Dinleme II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ben dilini kullanma Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Girişken/atılgan davranış geliştirme teknikleri I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Girişken/atılgan davranış geliştirme teknikleri II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Terapotik iletişim Teknikleri kuramsal temelleri I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Terapotik iletişim Teknikleri kuramsal temelleri II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Empatik beceriler Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Bazı Özel Durumlarda terapötik İletişim Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS