HEM646 Yenidoğan Hemşireliği I

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM646
Ad Yenidoğan Hemşireliği I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora öğrencisinin, sağlıklı yenidoğana ait büyüme ve gelişme özelliklerini bilmesi gerekmektedir. Sağlıklı durumdan sapmalarda ilgili sevk olanaklarının farkında olması beklenmektedir. Yenidoğana acil durumda müdahale edebilecek bilgi ve donanımda olması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yenidoğanın gelişimi ve çevresel faktörler. Psikososyal bakımı. İlk günden sonraki bakım

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Üniversitenin abone olduğu veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisinin, sağlıklı yenidoğana ait büyüme ve gelişme özelliklerini bilmesi gerekmektedir.
ÖÇ02 Sağlıklı durumdan sapmalarda ilgili sevk olanaklarının farkında olması
ÖÇ03 Öğrencinin yenidoğana acil durumda müdahale edebilecek bilgi ve donanımda olması
ÖÇ04 Yenidoğan ile ailesine sağlık eğitimi ve danışmanlık yapabilmesi
ÖÇ05 Hemşirelik sürecini her bir yenidoğan ve ailesine uygun olarak planlayıp, uygulayabilmesi. Verdiği bakımın sonucunu değerlendirebilmesi
ÖÇ06 Yenidoğanın acil resüsitasyon gereksinimi olduğunda ekip ile eşgüdümlü olarak çalışabilmesi hedeflenmektedir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yenidoğan Hemşireliğine giriş, İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Sağlıklı Yenidoğanın Büyüme ve Gelişmesi İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yenidoğan Ünitelerinde Hastane İnfeksiyonlarının Kontrolü İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Yenidoğan Hemşireliğinde etik İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Yenidoğanın uterus dışında yaşama adaptasyonu. Yenidoğanın gelişimi ve çevresel faktörler Psikososyal bakımı İlk günden sonraki bakım İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Yenidoğanın değerlendirilmesi İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Yenidoğanın doğum odasında bakımı İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma
10 Yenidoğanda ısı kontrolü, sıvı-elektrolit dengesi İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yenidoğanın beslenmesi (anne sütünün özellikleri, başarılı emzirme teknikleri) İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Ülkemizde bulunan mamalar ve özellikleri İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yenidoğanın formulayla beslenmesi ve hemşirelik bakımı İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Yenidoğanın transportu İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Kanguru bakım modeli İlgili literatürden seminer ödevi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:31