Genel Bilgi
Kod | HEM637 |
Ad | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Kullanılan Kuramlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği kapsamında yer alan temel kavramlar ve yaklaşımlar incelenir. Bakımda fiziksel, sosyal ve psikolojik yönde bütüncül ve insancıl anlayış geliştirmeye yönelik bilgi kazandırır.
Dersin İçeriği
Sağlık ve Hastalık kavramı. Çocuk sağlığı ve sağlığın geliştirilmesi. Çocuk Hemşireliğine Felsefi Bakış Çocuk Hemşireliğinde Amaç ve Roller. Hemşirelik Kuramcıları Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisinin çocuk sağlığı ve hemşireliğinde yer alan temel kavramları öğrenmesidir |
ÖÇ02 | Öğrencinin sağlıklı/hasta çocuk ve ailesine yaklaşımda bakım modellerini öğrenmesi hedeflenmektedir |
ÖÇ03 | Öğrencinin sağlıklı/hasta çocuk ve ailesine yaklaşımda bakım modellerini kullanabilmesi beklenir |
ÖÇ04 | Öğrencinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan bakım modellerini öğrenmesi beklenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve Hastalık kavramı. Çocuk sağlığı ve sağlığın geliştirilmesi. | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çocuk Hemşireliğine Felsefi Bakış Çocuk Hemşireliğinde Amaç ve Roller | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dünyada ve ülkemizdeki sağlık politikaları | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hemşirelik Kuramcıları Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramları | Kuramcılar hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramları | Kuramcılar hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde kullanılan hemşirelik kuramlarına devam | Kuramcılar hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ait Hemşirelik Tanıları | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesinde örnek bakım modellerinin incelenmesi | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesinde örnek bakım modellerinin incelenmesinin devamı | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çocuklarda Ağrı Teorileri. | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ağrısı olan çocuklarda bakım modelleri | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | NIC ve NOC hakkında ülkemizdeki gelişmeler | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ülkemizde uygulanan hemşirelik bakım modellerine dair literatür taraması | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ülkemizde uygulanan hemşirelik bakım modellerine dair literatür taramasına devam | ilgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |