HEM629 Ağrı Kontrolünde Hemşirelik Yaklaşımları

7 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM629
Ad Ağrı Kontrolünde Hemşirelik Yaklaşımları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ağrı değerlendirmesi ve tedavisinde güncel yaklaşımları öğretmek ve uygulamaya geçirmek amaçlanır.

Dersin İçeriği

Ağrının tanımı, sınıflandırılması, etkileyen faktörler; Ağrının değerlendirilmesi (ölçekler kliniklere göre); Cerrahide ağrı ve yapılan araştırmalar; Ağrı için kullanılan ulusal ve uluslararası rehberler; Ağrıda farmakolojik yöntemler; PCA, multimodal, blokeler, algoloji (ağrıda genel yaklaşımlar); Travmalı hastada ağrı yönetimi ; Kanserli hastada ağrı yönetimi; Doğum ağrısı; Ağrı kontrolünde hemşirelik yaklaşımları; Yoğun bakımda ağrı

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Erden S. (Ed.) (2021). Ağrı ve Kontrolü. Ankara: Akademisyen Kitabevi.

Notlar

sürekli uluslararası ve ulusal dergiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ağrıyı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Cerrahide ağrı ve yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Ağrı kontrolünde güncel hemşirelik yaklaşımlarını bilir.
ÖÇ04 Ağrının tanımı, sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Ağrının tanımı hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ağrının tanımı, sınıflandırılması, etkileyen faktörler; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ağrının değerlendirilmesi (ölçekler kliniklere göre); Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Cerrahide ağrı ve yapılan araştırmalar; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ağrı için kullanılan ulusal ve uluslararası rehberler; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ağrıda farmakolojik yöntemler; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 PCA, multimodal, blokeler, algoloji (ağrıda genel yaklaşımlar); Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Travmalı hastada ağrı yönetimi ; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Kanserli hastada ağrı yönetimi; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Kanserli hastada ağrı yönetimi II Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Doğum ağrısı; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
12 Ağrı kontrolünde hemşirelik yaklaşımları; Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Ağrı kontrolünde hemşirelik yaklaşımları II Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Yoğun bakımda ağrı Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Yoğun bakımda ağrı II Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 185
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,40
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:12