Genel Bilgi
Kod | HEM629 |
Ad | Ağrı Kontrolünde Hemşirelik Yaklaşımları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ağrı değerlendirmesi ve tedavisinde güncel yaklaşımları öğretmek ve uygulamaya geçirmek amaçlanır.
Dersin İçeriği
Ağrının tanımı, sınıflandırılması, etkileyen faktörler; Ağrının değerlendirilmesi (ölçekler kliniklere göre); Cerrahide ağrı ve yapılan araştırmalar; Ağrı için kullanılan ulusal ve uluslararası rehberler; Ağrıda farmakolojik yöntemler; PCA, multimodal, blokeler, algoloji (ağrıda genel yaklaşımlar); Travmalı hastada ağrı yönetimi ; Kanserli hastada ağrı yönetimi; Doğum ağrısı; Ağrı kontrolünde hemşirelik yaklaşımları; Yoğun bakımda ağrı
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Erden S. (Ed.) (2021). Ağrı ve Kontrolü. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağrıyı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Cerrahide ağrı ve yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Ağrı kontrolünde güncel hemşirelik yaklaşımlarını bilir. |
ÖÇ04 | Ağrının tanımı, sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Ağrının tanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağrının tanımı, sınıflandırılması, etkileyen faktörler; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ağrının değerlendirilmesi (ölçekler kliniklere göre); | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Cerrahide ağrı ve yapılan araştırmalar; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ağrı için kullanılan ulusal ve uluslararası rehberler; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ağrıda farmakolojik yöntemler; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | PCA, multimodal, blokeler, algoloji (ağrıda genel yaklaşımlar); | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Travmalı hastada ağrı yönetimi ; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Kanserli hastada ağrı yönetimi; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Kanserli hastada ağrı yönetimi II | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Doğum ağrısı; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Ağrı kontrolünde hemşirelik yaklaşımları; | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Ağrı kontrolünde hemşirelik yaklaşımları II | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Yoğun bakımda ağrı | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Yoğun bakımda ağrı II | Anlatım, beyin fırtınası, demonstrasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |