HEM600 İleri Hemşirelik Esasları I

7 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM600
Ad İleri Hemşirelik Esasları I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı

-Bu ders birey, aile ve toplumun sağlık bütünlüğünün bozulduğu durumlarda iyileştirici ve rehabilite edici ileri bilgi, tutum ve becerileri kapsar.

Dersin İçeriği

1. Hemşirelik ve Tarihçesi 2. Profesyonun Tanımı, Bir Profesyon Olarak Hemşirelik 3. Hemşirelik Felsefesi 4. Kritik Düşünme 5. Temel Hemşirelik Kavramları 6. Yaşam Modeli 7. Günlük Yaşam Aktiviteleri

Dersin Ön Koşulu

Hemşirelik alanında Yüksek Lisans mezunu olmak

Kaynaklar

1. Potter, P.A and Perry A.G Fundamentals of Nursing 7th Edition, Mosby Company, Canada 2009. 2. Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003 3. Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005. 4. Hemşirelik Esasları, Cilt 1., F. Ulusoy,S. Görgülü, 72 TDFO Ltd.Şti. 5. Clinical Nursing Skills and Tecniques, Potter ve Perry, 6 th Ed. Mosby 6. Medical Surgical Nursing. 6 th ed. J.M. Black 2001. 7. Akbayrak, Nalan Hemşirelik Bakım Planları Alter Yayıncılık Ankara 2007 8. Ay, Fatma Akça Temel hemşirelik: kavramlar, ilkeler, uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul ; 2008. 9. Hemşirelik tanıları el kitabı, Handbook of nursing diagnosis, Carpenito-Moyet, Lynda Juall Istanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2005. 10. Öz F.(2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ.Ankara 11. Kültürlerarası Hemşirelik,Ed:Seviğ,,Ü.,Tanrıverdi,G.İstanbul Tıp kitapevi 2011 12. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilim ve Sanatı, Editör Türkinaz Atabek Aştı, Akademi yayıncılık, 2012 13. Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 14. Nettina SM Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 15. Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care: Mosby, 7 edition, 2005. 16. Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005. 17. Ochs G Study Guide & Skills Performance Checklists to accompany Fundamentals of Nursing, 6 edition, Mosby, 2004.

Notlar

18. White L. Foundations of Basic Nursing, 2 edition Thomson Delmar Learning, 2004 19. Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003. 20. Johnson M, Bulechek G, Dochterman JM, Maas M, Moorhead S. Nursing Diagnoses, Outcomes, and Interventions: NANDA, NOC and NIC Linkages, 1st edition, C.V. Mosby; 2001. 21. Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001. 22. Timby BK. Fundamental Skills and Concept in Patient Care. 7th. Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2001. 23. Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000. 24. Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998. 25. Roper N, Logan W, Thierney AJ. The Elements of Nursing. Churchill Livingstone, London, 1996.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Hemşirelik felsefesini kavrayabilmesi
ÖÇ02 2. Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirebilmesi
ÖÇ03 3. Felsefi akımların hemşireliğe ve bakıma yansımalarını bilme
ÖÇ04 4. Hemşirelik bakımı ve tüm uygulamalarında kritik düşünebilme becerisi edinme
ÖÇ05 5. Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme
ÖÇ06 6. Hemşirelik alanında yenilikleri izleyebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Takdimi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Yönetmeliğinin İncelenmesi İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Hemşirelik ve Tarihçesi İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Profesyonun Tanımı, Bir Profesyon Olarak Hemşirelik İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Hemşirelik Felsefesi İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Hemşirelik Mesleki Değerleri İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Hemşirelikte Eleştirel Düşünme İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Temel Hemşirelik Kavramları İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
8 ARA (VİZE) SINAV Anlatılan Tüm Ders Konularının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Hemşirelik Kavramlarının Birbirleri ile İlişkisi İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Hemşirelik Modeli=Yaşam Modeli İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Günlük Yaşam Aktiviteleri İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Yaşam Modeli'nin Hemşirelik Sürecinde Kullanımı İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Hemşirelik Bakımı İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Hemşirelikte Bakım Davranışları İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Hemşire Kuramcıların Bakım Yaklaşımları İlgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 FİNAL SINAVI Derste işlenen tüm konuların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 FİNAL SINAVI Derste işlenen tüm konuların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 185
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,40
AKTS 7 AKTS