HEM590 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II

4 AKTS - 0-6 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM590
Ad Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilme, bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirmeyi sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğine ilişkin teorik ve uygulamalı bilginin anlatım, tartışma, vaka tartışmaları ve hemşirelik süreci kullanılarak hasta bakımı verme yoluyla aktarımını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito

Notlar

Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlıklı ya da hasta bireyi psikiyatri hemşireliği felsefesi, ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirebilir (Bilişsel)
ÖÇ02 Bilgi ve değerlendirmeleri doğrultusunda bireylerin gereksinimlerini doğru olarak saptayabilir. (Duyuşsal)
ÖÇ03 Psikiyatri Hemşireliği alanındaki kuramlara göre ve rolleri doğrultusunda bakım planına uyarlayabilir (Duyuşsal)
ÖÇ04 Sağlıklı ya da hasta bireyin bakımını gerçekleştirirken danışmanlık, yardım becerilerini ve psikoterapi kuramlarını kullanabilir (Duyuşsal)
ÖÇ05 Bireylerin gereksinimlerine özgün ( koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygulayabilir (Duyuşsal)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplum ruh sağlığı alanındaki uygulama raporlarının tartışılması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
2 Kırlgan bir grup olarak yaşlı bireylerin uygulamada ele alınması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Göç etmiş bireylerin uygulama raporlarında ele alınması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Uygulama raporlarında terapötik iletişim tekniklerinin tartışılması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Şİzofreni ve diğer psikotik bozukluklu bireylerin uygulama raporlarında ele alınması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Bipolar bozukluklu bireylerin uygulama raporlarında ele alınması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
7 Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fiziksel sorunu olan bireylerde ortaya çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Fiziksel sorunu olan bireylere bakım verenlerde çıkabilecek ruhsal sorunların değerlendirilmesi ve uygulama raporlarının tartışılması Danışmanlık, yardım becerileri ve psikoterapi kuramlarına yönelik bilgileri doğrultusunda görüşme yapabilmesi, raporlayabilmesi II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Majör depresif bozukluk olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
12 Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Ergenlik dönemi ruhsal sorunu olan bireylerin ele alınması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Ruhsal sorunu olan bireylerin değerlendirilmesi, vaka ve uygulama raporlarının tartışılması Birincil, ikincil ve üçüncül koruma bilgilerinin uygulamada kullanılması II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 GENEL SINAVA HAZIRLIK Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS