Genel Bilgi
Kod | HİS740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZGÜL TAP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bir araştırma projesi hazırlarken araştırma konusunun saptanması, planlanması ve sunulması hakkında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin İçeriği
Araştırma konusunun saptanmasında, araştırma planının yapılması ve uygulanmasında, sonuçların değerlendirilmesinde ve sunulmasında gerekli temel bilgileri edinir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
micheal h. ross
Notlar
ders slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma için literatür taramasında kullanılacak kaynakları öğrenir, konunun sınırlandırılmasını bilir. |
ÖÇ02 | Önceden yapılan çalışmaları gözden geçirerek konunun hangi aşamaya kadar geliştirildiğini inceler, konu seçiminde uyulması gereken noktaları bilir. |
ÖÇ03 | Hipotez kurulurken dikkat edilmesi gereken noktaların öğrenir. |
ÖÇ04 | Hipoteze uygun araştırma tekniklerini belirler. |
ÖÇ05 | Taslak plan hazırlar, kaynak araştırır. |
ÖÇ06 | Deneyi kurallara uygun şekilde uygular. |
ÖÇ07 | Verileri işler, çözümler, yorumlar. |
ÖÇ08 | Taslak hazırlama becerisi kazanır |
ÖÇ09 | Tezi kurallara uygun olarak yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanla ilgili literatür taramasının yapılması-1 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alanla ilgili literatür taramasının yapılması-2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hipotez kurma | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma metodunun belirlenmesi | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deney için gerekli başvuruların yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Deney için gereken materyal, araç ve gereçlerin temini | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Literatür tarama, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Deneyin uygulanması-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Deneyin uygulanması-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Verilerin elde edilmesi-1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Verilerin elde edilmesi-2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Verilerin değerlendirilmesi-3 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tezin yazılması-1 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tezin yazılması-2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 30 | 300 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 30 | 300 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 635 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,40 | ||
AKTS | 25 AKTS |