Genel Bilgi
Kod | HİS632 |
Ad | Mikroskop Tipleri, Çalışma Prensipleri ve Kullanım Alanları |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU |
Dersin Amacı
Histolojide kullanılan mikroskopların genel özelliklerini, çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarının öğrenilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Mikroskop tipleri, mikroskopların çalışma prensipleri ve kullanım alanları
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Demir R.:Histolojik boyama teknikleri. Palme yayıncılık. Ankara, 2001. Genel histoloji ders notları Luna LG.: Manual of histologic staining methods of the armed forces institute of pathology. 3rd ed. Mc Graw Hill book co. 1968.
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1- Mikroskop tiplerini bilir. |
ÖÇ02 | 2- Işık Mikroskobu, Elektron Mikroskobu, Stereo Mikroskop, Faz-kontrast Mikroskobu, Konfokal Mikroskobu, İnverted Mikroskop, Floresan Mikroskobu çalışma prensiplerini bilir. |
ÖÇ03 | 3-Işık Mikroskobu, Elektron Mikroskobu, Stereo Mikroskop, Faz-kontrast Mikroskobu, Konfokal Mikroskobu, İnverted Mikroskop, Floresan Mikroskobunu kullanabilir. |
ÖÇ04 | 4- Teknik malzemelerin kullanım amacını bilir. |
ÖÇ05 | 5- Teknik basamaklarda karşılaşılabilecek problemlerle ilgili bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroskobun tarihçesi ve Histolojide kullanılan mikroskop tiplerinin genel özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Işık Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Taramalı Elektron Mikroskobunun çalışma prensipleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Transmisyon Elektron Mikroskobunun çalışma prensipleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | TEM ve SEM kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | TEM ve SEM görüntüleri içeren makalelerin sunumu ve değerlendirilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Faz-kontrast Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Konfokal Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Faz-Kontrast Mikroskobu ve Konfokal Mikroskobu bulguları içeren makale sunumları ve değerlendirilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Atomik güç mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Inverted Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Floresan Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Stereo Mikroskobunun çalışma prensipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Atomik güç, inverted ve Floresan Mikroskobu ile ilgili makale sunumları ve değerlendirilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |