Genel Bilgi
Kod | HİS509 |
Ad | Organ Sistemleri Embriyolojisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. UFUK ÖZGÜ METE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Organ sistemlerinin embriyolojik gelişimleri ve bu süreçte meydana gelen olayların moleküler mekanizmaları ile birlikte açıklanması.
Dersin İçeriği
İskelet sistemi, kas sistemi, vücut kaviteleri ve seröz membranlar, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, sindirim sistemi, ürogenital sistem, baş ve boyun, kulak, göz, merkezi sinir sistemi, deri gelişimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Medikal Embriyoloji-Langman
Notlar
ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doku ve organların embriyolojik gelişimlerini açıklar |
ÖÇ02 | Doku ve organların yapı ve fonksiyonlarını bilir |
ÖÇ03 | Gelişim sürecinde gerçekleşen moleküler olaylar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Sistemlerin farklanması sırasında gerçekleşen değişiklikleri ve gelişen yapıları sıralar |
ÖÇ05 | Doğumsal anomali tiplerini tanımlayarak nedenlerini söyler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için dokuları hazırlayabilir | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İskelet sistemi embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kas sistemi embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vücut boşlukları embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kardiyovasküler sistem embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Solunum sistemi embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sindirim sistemi embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ürogenital sistem embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Baş boyun embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Merkezi sinir sistemi embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Endokrin sistem embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kulak embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Göz embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deri embriyolojisi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Seminer | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |