Genel Bilgi
Kod | MEDF505 |
Ad | Fizikçiler ve Mühendisler için Anatomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan vucudunun yapısını makroskopik ve kesitsel anatomi ile birlikte vermek.
Dersin İçeriği
İnsan vücudunun medikal görüntüleme ile ilgili olarak çalışılmasına sistematik bir yaklaşım: iskelet (hareket) sistemi, solunum sistemi, kalp damar sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, baş ve boyun, merkezi sinir sistemi. Dersler, kliniklerde görülecek olan iki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örnekleriyle (CT,MRI,PET,SPECT,US,v.b) güçlendirilir.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji ve Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı
Notlar
Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi Atlası. Akademisyen Yayınevi. Adana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan anatomisini tanımlar. |
ÖÇ02 | Kemikler, eklemler, kaslar, lenfatikler hakkında genel bilgiler ile organ ve oluşumlarının innervasyonunu açıklar. |
ÖÇ03 | Hareket sistemi ve üst ekstremiteyi açıklar. |
ÖÇ04 | Hareket sistemi ve baş boyun oluşumlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Dolaşım ve solunum sistemini açıklar. |
ÖÇ06 | Sindirim ve boşaltım sistemini açıklar. |
ÖÇ07 | Sinir sisteminin iç ve dış yapılarını tanımlar. |
ÖÇ08 | Endokrin ve üreme sistemini tanımlar. |
ÖÇ09 | Özel duyuları tanımlar. |
ÖÇ10 | İskelet sistemi hakkında genel bilgileri tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan anatomisi tanımı. | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Kemikler hakkında genel bilgi. | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Eklemler hakkında genel bilgi. | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Kaslar hakkında genel bilgi. | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Organ ve oluşumlarının innervasyonu. | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
6 | Üst ve alt ekstremite. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Baş ve boyun anatomisi. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dolaşım sistemi. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
10 | Solunum sistemi. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Sindirim sistemi. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Boşaltım sistemi. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Sinir sisteminin dış ve iç yapısı. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Endokrin ve üreme sistemi. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Özel duyular. | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl tekrar | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma, İki ve üç boyutlu fonksiyonel görüntü örneklerinin incelenmesi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |