BSB643 Spor Bilimlerinde Araştırma Tasarımları ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB643
Ad Spor Bilimlerinde Araştırma Tasarımları ve Yayın Etiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ


Dersin Amacı

Spor bilimleri alanınca yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi, Spor Bilimleri Alanında araştırma süreçlerinin tamamıyla öğrenilmesi, Yayın etiği kavramını bilinmesi ve araştırmalarda uygulanabilmesidir.

Dersin İçeriği

Spor Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği konuları ile ilgili ana kavramlar ve alt konular

Dersin Ön Koşulu

Dersin bir ön koşulu yoktur

Kaynaklar

*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları

Notlar

*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor bilimleri alanınca yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerini bilir Spor Bilimleri Alanında araştırma süreçlerini tamamıyla öğrenir Yayın etiği kavramını bilir ve araştırmalarında uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 4
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 5
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 5
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 5
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 5
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 5
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 4
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 5
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 5
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nicel ve nitel araştırma desenlerine giriş Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nitel ve Nicel Araştırma Desenleri Arasındaki Farklılıklar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Nicel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Nicel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Nitel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Nitel desenlerde kullanılan araştırma yöntemleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Problem durumuna özgü araştırma tasarımı belirleme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Kaynak Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Veri toplama araçları ve geçerlik güvenirlik kavramı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Araştırma Süreçleri ve basamakları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kaynak gösterme sitilleri ve sık kullanılan referans sistemleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bilim etiği ve Bilimsel araştırma süreçlerinde yasal izinler Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tez yazım kuralları ve sunum teknikleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Makale yazımı ve dergi seçimi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bilim insanı olmadan önce insan olabilmek,nitelik ve nicelik yönünden bilim insanı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS