Genel Bilgi
Kod | BSB641 |
Ad | Spor ve Sağlık Araştırmalarında Etnografi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Antropolojinin kavram ve metotlarının sağlık çalışmalarına uyarlanması; etnografik yaklaşımın spor ve sağlık antropolojisi bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, Türkiye'den ve dünyadan etnografik çalışma örnekleriyle, etnografik yöntemin Spor ve sağlık çalışmalarında nasıl yer aldığı ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
aranmaz
Kaynaklar
UYGUR, H. K. ETNOGRAFİ: OLAĞAN-İÇİ TECRÜBE. Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 2(3), 225-233.,Mustafa, A. K. I. N. (2020). Etnografi Yöntemler, Zihin ve Kullanıcı Günlük Haritaları: Spor Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması. Spor Eğitim Dergisi, 4(2), 141-156.
Notlar
Mustafa, A. K. I. N. (2020). Etnografi Yöntemler, Zihin ve Kullanıcı Günlük Haritaları: Spor Sektöründe Kullanıcı Deneyimi Araştırması. Spor Eğitim Dergisi, 4(2), 141-156.,Ünlü, Ç. Y. (2019). Yarı-Kamusal Alanda Kadın Deneyimlerine Etnografik Bakış. Fe Dergi, 11(2), 38-50.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etnografi yöntemini öğrenir. |
ÖÇ02 | Saha kavramını öğrenir. |
ÖÇ03 | Alan araştırmasını planlayarak, etnografik teknikleri uygular. |
ÖÇ04 | Alana ait verileri antropolojik perspektiften yorumlar |
ÖÇ05 | Alan araştırmasının envanter ve analizine yönelik bilgisayar uygulamalarını tanır |
ÖÇ06 | Alan araştırma verilerini raporlaştırmayı kavrar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 2 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, seminer, alan çalışmalarının planlanması ve kaynaklar. | kültür kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Antropoloji, Etnografi | Antropoloji, Etnografi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Kültür kavramı | Kültür Etnografi yöntemi ilişkin gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kültür ve Etnografi | Etnografi yöntemi ve aşamalarına ilişkin gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Etnografi yöntemi | Etnografi yöntemi ve aşamalarına ilişkin gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Etnografik araştırma okumaları | Etnografik araştırma örneklerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Etnografik araştırma İncelmeleri | Etnografik araştırma örneklerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Etnografik araştırma projelerinin planlanması | Etnografik araştırma proje taslaklarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Alan araştırması | Sahada uygulama, alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Alan araştırması retnografiknot alma | Alan araştırması raporu-etnografik yazıma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Alan araştırması raporu yazım | Alan araştırması raporu-etnografik yazıma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Alan araştırması etnografik yazım | Alan araştırması raporu-etnografik yazıma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Alan araştırması raporu-etnografik yazım | Alan araştırması raporu-etnografik yazıma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | etnografik rapor yazım | Alan araştırması raporu-etnografik yazıma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | rapor | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ropar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |