Genel Bilgi
Kod | BED610 |
Ad | Spor ve Sosyal Psikoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 0 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Spordaki sosyal oluşumların psikolojik boyutunu açığa çıkartmak, sporda gruplar arası (seyirci-sporcu, hakem-seyirci, medya-seyirci, kulüp başkanları-seyirci, grup liderleri-seyirci) ilişkilerini analiz ve sentez edebilmektir.
Dersin İçeriği
Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi, Türkiyede Sosyal Psikoloji ve beklentiler. Grupların oluşmasına yol açan nedenler Sporda grup bütünlüğü Grup liderliği ve iletişim Gruplarda karar alma Sporda liderlik Liderlik kuramları Davranış üzerinde çevresel etkenler Sporda taraftar etkisi Sosyal kolaylaştırma Sporda saldırganlık Saldırganlık kuramları Saldırganlığın azaltılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1-KONGAR, Emre.; Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi Kitapevi, İstanbul-1981. 2-TOLAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. 3-ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. 4-ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. 5-ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998.
Notlar
1-KONGAR, Emre.; Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. Remzi Kitapevi, İstanbul-1981. 2-TOLAN, Barlas.; Toplum Bilimine Giriş. Savaş Yayınevi, Ankara-1983. 3-ERKAL,Mustafa.E.; Sosyolojik Açıdan Spor. Milli Eğitim Basımevi, Ankara-1986. 4-ARMAĞAN, İ.; Sporun Toplumbilimsel Temelleri. E.Ü.B.E.S.Y.O. Yayın No:4, İzmir-1981. 5-ÖZTÜRK KUTER, Füsun.; Toplumsal Boyutları İle Spor. Bağırgan Yayımevi, Ankara-1998.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisini bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci Sporda liderlik kavramını açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenci Sporda Liderlik kuramlarını açıklar |
ÖÇ04 | Öğrenci Sporda saldırganlık kavramını ve saldırganlık kuramlarını ögrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi. | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiyede Sosyal Psikoloji ve beklentiler. | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Grupların oluşmasına yol açan nedenler | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sporda grup bütünlüğü | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Grup liderliği ve iletişim | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gruplarda karar alma | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sporda liderlik | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Liderlik kuramları | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Davranış üzerinde çevresel etkenler | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sporda taraftar etkisi | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sosyal kolaylaştırma | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sporda saldırganlık | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Saldırganlık kuramları | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Saldırganlığın azaltılması | onu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 9 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,36 | ||
AKTS | 0 AKTS |