Trans710 Uzmanlık Alan Dersi (Z)

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans710
Ad Uzmanlık Alan Dersi (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; ders ve tez döneminde öğrencinin bilgisinin, beceri ve yetkinliklerinin gelişmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Zorunlu bir ders olup, Yüksek lisans danışmanları bu dersi kendi öğrencilerine verir. Danışman ders dönemi ile tez projesinin hazırlanması ve tez yazımında öğrenciye yol gösterir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Güncel literatür, kütüphane veri tabanları, bilimsel web siteleri.

Notlar

Önerilen kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Translasyonel tıp alanındaki konuları araştırır, danışmanıyla birlikte tez konusunu belirler.
ÖÇ02 Güncel literatürü tarar.
ÖÇ03 Literatür bilgilerini bütünleştirerek translasyonel tıp bilgisini geliştirir.
ÖÇ04 Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanır.
ÖÇ05 Deneysel araştırma planlar, yapar.
ÖÇ06 Tezi ile ilgili teorik ve deneysel problemlere çözüm üretir.
ÖÇ07 Tez araştırmasının bulgularını istatistik yöntemler kullanarak değerlendirir. Evaluates the results of his/her thesis research, by using the statistical methods.
ÖÇ08 Bilimsel bir makale ve tez yazar, ulusal dergide yayınlar.
ÖÇ09 Etik ilkelerin ve etik kurulların önemini bilir, etik davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deneysel araştırma planlar, yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Translasyonel tıp alanındaki konular Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Danışman ile birlikte derslerin belirlenmesi Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Danışman ile birlikte tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Literatür araştırması Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Literatür araştırması Literatür taraması, makale incelemesi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Tez araştırmasının gereç ve yönteminin belirlenmesi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışması Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Tez çalışması Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Tez çalışması Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Tez çalışması Deneysel çalışma, bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Bulguların tartışılması Bireysel çalışma, literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Tezin yazılması Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tezin yazılması Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bilgilerin bütünleştirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS